AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.386

Koppla ur ABS (E28)

Daniel_
Har en 535i E28 med krånglande ABS, tänkte koppla ur ABS:en temporärt innan jag ger mig på sensorer och kransar i vår. Hur går jag till väga?

Tack på förhand!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det är ett relä som man rycker ur. Kommer inte ihåg vilket just nu bara.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
tar du lampan så kopplas abs bort har jag för mig iallafall!bara du inte skall bes,då får du koppla om den till oljelampan.
Daniel_
Lampan är borttagen/trasig, lyser inget när man drar igång tändningen i varje fall!

ABS:en är dock kvar, den börjar jobba för fullt i låga hastigheter (5 km/h), t ex när man stannar normalt i en korsning (utan låsta hjul).
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
konstigt!jag hade för mig att om man tog lampan så satte man abs ur funktion?nån annan som vet?har en 520 med,där tog jag lampan för att kunna bes den eftersom abs är def,men ibland(sällan)kan jag ändå känna lite abs tendenser i pedalen1
Paap Reeder
.. jag rycker till vintern alltid isär givarkontakten på hö innerskärm varvid ABS-lampan tänds och systemet är ur funkis.
Tycker faktiskt att systemet är alltför långsamt. Speciellt om man bara har "några få meter till godo" och vill man ju inte tappa hälften av tillgänglig bromssträcka .. tex i gathörn.

MVH /// Paap R
Daniel_
Okej, bra tips :)

Når man den innifrån motorrummet?
Paap Reeder
... sitter innifrån "inne i" plåtprofilen uner V-spolbehållaren.
En gul/vit kontakt ... på min i a f.

MVH /// Paap R
pa
46
pata
M5-95
540iAT-95
Sitter inte relät i abs-klumpen i motorrummet. Bara skruva loss den svarta kåpan och rycka ur relät. Gjorde så på min 528 för många år sedan för att abs:en pulserade när man skulle stanna till vid typ rödlysen.
Det funkade för mig.

/Pata
Daniel_
pata: följde din beskrivning och hittade två relän under locket till ABS-klumpen, rykte ur båda och nu slipper man pulserandet vid rödlysena. Stort tack :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.