|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter MYCKET velande fram och tillbaka bestämde jag mig för att lacka delar av inredningen i bilens färg. Funderade mycket på vilka delar som skulle lackas och hur det ev kunde se ut. Eftersom bilen redan hade Bi-Color inredning så var det inte helt lätt att bestäma sig. Ville inte att det skulle se ut som en flagga från någon av de nya fd Sovjetstaterna. Plastdelarna kostar tillsammans ca 11.000 SEK så jag köpte allt utom själva "locket" som stod för 8.400 pix. Den måste alltså köpas om jag vill återställa bilen Nåja.. Jag valde att lacka allt som var ljusgrått plast i inredningen, så nu har den färgerna; svart skinn & plast, grått skinn och lackad grön plast. Visionen var att "förlänga" huven in i bilen så att den känns ännu längre och brutalare fram när man sitter vid ratten. Tyvärr ser man inte riktigt färgen på bilderna, det är för dåligt ljus ute för bra fotografier så ni får försöka gissa hur det ser ut live fram till våren. Länk /Caspar | |
|
Kommer det inte blänka mycket när solen ligger på? //Player |
|
|
Såg helt rätt ut på instrumentkonsollen !! Frampå emot vindrutan ser det ju helt OK ut också såklart. Men jag ställer mig precis som föregående talare frågan vad som händer när solen ligger på den där ytan ? Blir man bländad ? Ser sjysst ut för övrigt :) |
|
| Om jag ska vara ärlig så ser det OTROLIGT snyggt ut! Helt rätt gjort, särskilt på instrument konsollen, ser definitivt original ut! | |
|
Det ser mycket bra ut Caspar, men blir inte ytan känslig för repor och dyl. Ibland kanske man slänger upp någonting på instrumentpanelen utan att tänka sig för... mvh ///Andreas |
|
|
Din färg passar bra att lacka inredning i, lagom diskret, mörk och djup =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Tack för omdömena!! Jag är väldigt nöjd. Solen.. Njae, inte upplevt några problem än trots lågt stående sol, men det kanske blir värre när den står högre upp. Ett gäng solglasögon får helt enkelt ingå i utrustningen. :-) Repor.. Jo det blir nog känsligt, men klarar lacken av utsidans slitage så skall det väl gå inne också. Det värsta jag någonsin har på instrumentbrädan är lite papper så det skall nog gå bra. Vaxa insidan känns som en ny upplevelse, det får bli Sonax hårdvax helt enkelt!! /Caspar |
|
|
Vaxa insidan känns som en ny upplevelse, det får bli Sonax hårdvax helt enkelt!! <- *garvar* Låter som ett angenämt problem =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Vaxa insidan ? Putsmeister Masten har tränat upp lärlingen Caspar ordentligt ser jag :) Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Fast han heter ju Putzmeister, stavas med Z!! Kolla själv Länk /Caspar |
|
| Tycker också att det blev snyggt! Väldigt annorlunda vilket aldrig är fel =) | |
|
Snyggt Caspar! Hur blev övergången från grön mittkonsol till grå handbromskonsol? Tycker att du ska fortsätta med att lacka "hockey sticksen" i dörrsidan oxå för att kyta i hop det hela =) Klädde mina i blå alcantara (ska ut & ta en bild med mobilen, funkar mailen?) Z MMM Coupe |
|
|
Lackade mätarhuset i silver på en bil jag hade tidigare. Såg ju ruskigt snyggt ut och såg oerhört "original" ut men blev ett stort problem när solen stod på... Ljuset reflekterades på den lackade ytan och en stor bländande ljusfläck uppstod mitt i synfältet... Ruskigt störande och på gränsen till trafikfarligt... Inte så lyckat att lacka när man hade facit i hand men inte säkert att detta problem uppstår på denna Z3:an får man hoppas iaf... Hoppas det blir ok! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Caspar: var inledningsvis lite misstänksam men av bilderna att döma ser det riktigt bra ut. Motorhuvs- effekten var verkligen påtaglig & rutan ser mer ut som den delar motorhuven.. Vore kul att se en bild längre bakifrån eller utifrån genom fönstret. Sedan håller jag med föregående talare och tycker verkligen du borde fortsätta med "hockey sticksen". Kan bli väldigt snyggt och omsluta kupén elegant. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Det ser nästan ut som om det var meningen från början, men att designfolket hos BMW fick backa pga trafiksäkerheten. Mycket smakfullt faktiskt... | |
|
vad har du gjort med airbagen däremot? ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Tack tack.. Anders: Jodå mailen funkar, bara att skicka. Och övergången till det gråa bev bra, Eftersom det är skinn så funkar det utmärkt. Anders & Mbolo: Njae, tvekar om hockey sticksen.. Tri-Color på en så liten yta... Mina orginal är svarta. Det ligger dock en uppsättning nya i förrådet så jag kanske skall låta lacka dem, de går ju att byta hyffsat lätt. Mbolo: Du tänker på lilla lampan till airbagen?! Råkade slå på bilen med ett uttaget säte.. Har åkt hela sommaren med lysande lampa (alltså ej inkopplad airbagen antar jag).. :-/ Skall försöka ta en bild som visar helheten.. Bara solen tittar fram når jag har tid att fota..Lite svårt att få in ljus när hardtoppen sitter på.. /Caspar |
|
|
Eftersom flera ville se bilder på hela främre delen av inredningen för att få en helhetsbild så drog jag på vinterkängorna och gick ut på en fotosession i kylan. Kolla i slutet av tråden Länk /Caspar |
|
|
Jag har fått äran att se det hela live ett flertal gånger och kan inte säga annat än att det blev grymt snyggt. Från början var jag tveksam men det blev riktigt bra:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Riktigt snygg måste jag säga. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Ser bra ut, har du demonterat hela instrumentpanelen för att kunna lacka den? /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.