AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.341

Tillbaka till BMW =)

Har efter diverse utsvävningar med turbobilar samt ett par jänkare åter hamnat i BMW-träsket :P Nä så farligt är det inte, hoppas bara att denna BMW skänker mig mer glädje än den förra.
Rätt trevlig bil att köra/äga förutom att försäkringern är nästan skyhög för en sådan bil.
"Tyvärr" har jag vant mig vid lite snabbare bilar så prestandan går väl att diskutera. Saknar turbokicken och V8-ans otroligt snabba respons. Men samtidigt så sjunger sexan väldigt fint vid dom högre varven.
Denna bil är dock tänkt att vara en trevlig vinterbil tills våren kikar fram. Då är det ev. dags att återgå till gjutjärn =)

Om man nu skulle ha kvar BMW-n så är ju ett turbokitt ett hett alternativ. Har en bekant som turbokonverterade sin 328/325 E36 Touring.. Lyckades sätta en 11-a på strippen faktiskt.

En annan sak, 325-an är ju en underbar vinterbil. Den diffar nästan hela tiden på snöunderlag =) Känns att man har väldigt bra kontakt med bilen hela tiden.

Mvh Per

Th
26
The Kid
325i-92
Välkommen tillbaka.Men att kalla försäkringen för "skyhög" är väl ändå en överdrift..
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Har oxå införskaffat en BMW, så nu mår man psykiskt bra igen! Sålde förra BMW:n och köpte en Mondeo (i efterhand, kan man ju fundera på hur jag tänkte?).

Det blev en 330Ci 01 med 5600mil på mätaren (känns som att den kommer stanna längre i min ägo än den för¤#nnde Fården)

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
En Mondeo av alla bilar? Ja. man undrar ju vad du tänkte :)

330ci, låter väldigt fint!

Även 325 e36 är en trevlig bil, men det hr med turbo får du ta dig en rejäl funderare på. Sök runt lite här på forumet och läs om det.
Jag anser att ca 7000kr / helår är jävligt dyrt med tanke på att det är ett av mina päron som står som ägare.

Mustangen jag hade kostade ca 5000kr / helår.

Ett annat exempel: Brorsan hade en 525 E34 förut och betalade ungefär lika mycket som jag gör för min BMW. Nu har han en 540 E39 och den försäkringen är endast 25kr (!) dyrare i månaden än 525-an.

MD: Man måste ju nästan överladda en BMW för att få fart på dom =)

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jo, men det beror antagligen på att BMW e36 har varit mycket utsatt, olyckor, stölder, sabotage, osv. I statistiken visar ju sånt sig och således blir försäkringspremien högre. Det är många ungdomar som har råd med en tidig 325:a eller liknande, brist på kunskap och erfarenhet från de ungdomar leder ju till diverse olyckor.

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Håller med Perran att det är en underbar vinterbil..otroligt lätthanterlig på snön. Samt även att försäkringen är på tok för hög men som MD säger så är det ju pga statistiken bakom som orsakar den höga premien.

///Foppa
Ja precis så sa försäkringsbolaget när jag skulle teckna försäkringen, att priset berodde bl a på alla olyckor som dessa bilar är inblandade i.

Jag har råd att äga bilen, men det är inte kul att betala så mycket för en bil som inte är så speciell i mina ögon. Till råga på allt så har bilen redan börjat jävlas för mig.
Funderar t om att köpa en Volvo igen.

Har sålt BMW-n och inhandlat min femte Volvo =)

Vad blev det för Volvo?
En S40 hehe. Blev less på BMW-n, var för mycket småpill på den. Tänkte åka billigt några månader för att kanske gå tillbaka till jänkare till våren.'

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.