AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
707

Varierande temp!

Ei
42
Einarsson
Ford Expedition 5,7L V8
Volkswagen Passat 1,8T
Haha.... Nu har jag ett roligt fel! Tempen varierar, den går upp mot strecket mellan mitten och rött... sen sjuker den mot mitten igen! Och värmen i kupén lika så! Så håller den på... Luft tänkte jag! Men varför gör den bara så när det är kallare än -3 ??? Är det runt 0 eller + så ligger tempen och värmen perfekt!! Vad är det för roligt fel?
Jag fattar ingenting!!

// Einarsson
kan det inte vara en felande termostat eller terogivaren .. nej det sista låter inte så troligt... men kolla upp det ordenligt

Bimmer
Ei
42
Einarsson
Ford Expedition 5,7L V8
Volkswagen Passat 1,8T
Termostaten är nybytt! Jag har kört max 100 mil sedan jag satt i den!

// Einarsson
Ei
42
Einarsson
Ford Expedition 5,7L V8
Volkswagen Passat 1,8T
Det värsta är att jag ska åka upp till Jämtland i helgen... från växjö. 100 enkel resa! Jävla typiskt! Nån som kan komma på vad det kan vara för fel...? Kan det vara så simpelt så det är en luftficka nånstans i systemet?

// Einarsson
ordentligt luftat då..

Bimmer
fl
57
floskel
bmw m5 3.6l-91
tja,kan det inte vara termostatgivaren som spökar då..eftersom du bytt termostaten..bara en tanke från min sida

floskel540
Går tempen ner när du kör elr gasar?
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Verkar som sag har nåt liknande, dålig värme och temp som går upp på tomgång. Normal värme och normal temp på landsväg.
Jag tror att det är den extra elektriska vattenpumpen som inte fungerar. Måste kolla det i helgen.
FAF
Ei
42
Einarsson
Ford Expedition 5,7L V8
Volkswagen Passat 1,8T
Visst går tempen ner när jag gasar eller kör, men den pendlar fortfarande! Ska prova lufta en gång till... hjälper inte det så kollar jag givaren! Något mer som kan spöka?

// Einarsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.