AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
625

Hur undvika detta i framtiden?

Hade efter många timmar vid datorn hittat en BMW 318 touring e46 -01 som jag gillade. Lyckades pruta en del, kände mig hur nöjd som helst. Kollar med bilregistret, av dem får jag höra att säljaren inte äger bilen till fullo. 7/8 delar av bilen äger ett kreditinstitut. Eftersom vi skulle göra upp affären under kommande helg, då kreditinstitutet är stängt, så tyckte säljaren att jag skulle ge honom pengarna. Detta kände jag mig tveksam till. Tog därför ledigt från jobbet för att kunna göra upp affären under måndagen. Då berättar säljaren att han fått ett bättre bud och sålt bilen! Jag hävdar att vi att vi var överens, säljaren menar att han uppfattat det på ett annat sätt... Sitter nu med icke avbokningbara flygbiljetter till Stockholm. Surt!
parolof
kunde ha blivit dyrare, men jag lider med dig. Samma sak med den bilen jag köpte, den hade också restskuld. Vi gjorde upp affären på banken, jag betalade av restskulden och gav det som blev över till säljaren, tryggt för bägge parter.
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Eller så fattade han att han inte skulle lyckas blåsa dig :-) Han kunde ju bara tagit alla pengarna utan att lösa lånen.

/S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.