|
|
|
|---|---|
|
vilken bil ska man köpa??? snackar e36 modellen..... svara gärna med varför ja ska ta den bilen o inte den... | |
|
M3 för det är den naturliga vägen efter 328 i bmw väg,effekt säkert roligare och lite av en drömbil för oss bmwåkare.Det som talar emot är kostnader som kan komma upp snabbt!?För mig blir det en nyare bmw nästa gång 328 E-46 ellerkanske en 330om det går bra här i livet E-46 är prisvärd och nyare. Mpower |
|
| Har du pengar köpp M3,utan tvekan. | |
| köp en 328 om du använder bilen dagligen, kör du bara ibland och inte så mycket långkörning så köp M3, den är ju väldigt busig och rolig men ingen dröm att åka långt i, å andra sidan så är det ju inte kul om man hela tiden blir omkörd av allt och alla så köp M3 :) | |
|
Varför är den sämre att åka långt i? Det är minst lika bra komfort i den, förutom lite stötigare gång. Keep up the good work! |
|
|
Jag har precis bytt från 328 coupe -98 till en M3 coupe -97. Jag upplever en enorm skillnad på de bilar. Jag hade på 328 monterat Bilstein dämpare och Eibach fjädrar... kändes riktigt stumt att åka med.. på m3an sitter där bara en sänksats från HR men jag upplever ändå m3 an som stadigare på nåt sätt.. beror säkert en hel del på grövre bussningar mm.. Komfortmässigt kan jag inte påstå några större skillander... hugget som stucket... original m3 är givetvis hårdare än org 328, men monterar du en sänksats så blir ju 328 an lika hård... motorerna är ju inte i närheten av varandra heller! En enorm skillnad på hur bilarna går. Enligt mig så ska du köpa en M3 om du har ekonomin till att äga den, sköta service mm. Enormt kul bil för pengarna!!! |
|
|
Hej! Har iofs aldrig kört en 328 men hade en 325:a e36 förut å m3:an ja har nu går inte ens att jämföra med 325:an.. Grymt mycket roligare att köra plus att ja tycker att jag sitter som en dröm i sportstolarna..! Kan åka hur långt som helst i m3:an! :) Så för mig är det ett enkelt val! ///MVH Johan Länk Länk |
|
|
lalle, när köpte du den m3:an? Var det i våras? Jag tror det är samma som jag var på väg att köpa först, men jag valde en annan som fanns lite närmare min hemort. Keep up the good work! |
|
|
triss: jo jag köpte den i våras i Påarp (i närheten av Helsingborg tror ja d ligger..) Är mycket nöjd med bilen, längtar tills man får ta fram henne till våren! :) Nöjd med din för övrigt? Har du några bilder? ///MVH Johan Länk Länk |
|
|
självklar val M3 såklart :P Toni |
|
|
Jag skulle nog satsa på en lite nyare 328 alt. en 330 -E46. E46:an känns betydligt modernare och har en rad andra fördelar som tex. antispinn, antisladd och betydligt lägre försäkringspremie än en M3 -E36. Och skillnaden mellan en 330 -E46 och en M3 -E36 är inte så stor som man kan tro. Något du också bör tänka på är att M3:an är svindyr att reparera om något skulle gå sönder, både motor, drivlina och hjulupphängningar är väldigt avancerade och kostar skjortan att fixa. En 330 är inte häller sådär superbillig att reparera, men betydligt billigare än en M3:a och faktiskt mer pålitlig eftersom bilen är nyare. En M3 -E36 är en sjukt bra och rolig bil och jag skulle aldrig avråda någon att köpa en, men jag skulle råda att överväga andra alternativ samt att ha en stor påse pengar för eventuella framtida utgifter. |
|
|
Som bruksbil skulle jag välja 328i. M3:an är stötigare, spårkänsligare och allmännt sämre komfort. Kopplingen är också lite mer tungjobbad. Men det är å andra sidan en roligare bil med mer pulver och bättre väghållning när man kör lite hårdare. Jag hade en m3e36 och en 318e36 samtidigt i slutet på 1900-talet. För ren brukskörning till/från jobbet valde jag nästan alltid 318. En m3 är inget roligt i stadstrafik. Racerbilen: Länk |
|
|
hej IALLE. ägar 328 M-96,e-36,jätte nöjd med bilen. Har KN-open luft filter,på gång med en sportavgassystem(kanske M3 eller...)aldrig haft problem med den. Ägt bilen im 2 år,12900mil |
|
|
jag ågde innan 328 och nu äger jag M3. Och npgån som sa att det är inte skönt att åka långt i en M3, han har fel. Man kan åka hur långt som helst stolarna är hel sköna. BMW its a ride not a car |
|
| pratar vi originalbilar så är 328 skönare att åka långt i men kör man hårt är m3 mycket skönare, pga stolarna och motorn. | |
|
jag hade innan 328 och jag inte påstå att dom sportstolarba i halvskinn är skönar än M3:an helskinnstolar. Alla har sina olika bekvämligheter. BMW its a ride not a car |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.