|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! jag tänkte ha ett par corrado 280mm x 22mm ventilerade skivor bal på min e30 med ett par orginal framok från en 325a! hur lösa handbroms problemet? kanske är lättast att ordna broms ok från en audi eller liknande som har handbroms inbyggt i oken? någon som gjort nåt liknande eller har några tips? Tack på förhand MVH | |
| Ska tilläggas att det är en 320 som har trumma bak org. så bärarmar och länkarmar från 325 ska dit! | |
|
Om du även har skivorna från 325:an kvar så tycker jag du ska sätta dit dom, i min 323:a så sitter handbromsbackarna innuti bakre skivbromsarna. ......Men det kanske inte är så du vill ha det. |
|
| njae jag hade ju tänkt mig att ha 280mm bak! | |
| Ingen som har nån kreativ idé ? Hydralisk handbroms får man väl inte ha i besiktningen? | |
| Någon lösning på problemet har jag inte luskat fram, men vet att man inte får ha hydralisk handbroms på besiktningen. | |
|
större audibilar skulle tydligen ha mekanisk handbroms inbygd i bakre broms oken, så man skulle kunna använda nått sånt, fast det är bara nått ja läst på ett forum, dra till en skrit o kolla för säkerhets skull, sen behövs ju addapterplattor för att få oken rätt. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Jo men det stämmer att de flesta Audi även nåra andra VAG bilar han inbyggt handbroms i oket Victor Bergman, Linkoping World Of Wheels BVS, västerås |
|
|
kan du inte ta typ gokart ok eller mekaniska mc-ok och sätta bredvid det vanliga oket bak? behövs ju inte mycket... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Som ägare av en Audi 100 -93 så rekommenderar jag INTE ett Audi bromsok! De är helt värdelösa då konstruktionen är sådan att axeln till handbromsmekanismen går ner i oket från ovansidan vilket får till följd att smuts och skit oundvikligen kommer ner i oket förr eller senare. Handbromsmekanismen kärvar jämnt och ständigt på dessa ok, ökänt Audi-fel. Min svåger försökte lösa problemet på sin genom att montera en fettnippel på sidan och regelbundet smörja mekaniskmen, det tog väl två år innan skiten åter kärvat trots denna fina lösning. På nyare Audi är problemet bortbyggt då mekanismen går in från sidan eller underifrån. Tror det gäller -95 och nyare. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
| på våran audi 100 -92 satte ja dit en plåt bit.. borra ett gäng hål. Tog sedan avgasfjädrar från go-karten å satte dit..bättre än nytt :) | |
|
Mr.Jet. Nu blev jag nyfiken på hur du gjorde, lite mer exakt för att jag ska fatta... ;) Eftersom detta inte är ett Audi-forum får du gärna maila om du har lust! /David ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.