AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
770

Varför lyser lampan?

Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Hej. Nu är det så att lampan för kylarvatten systemet lyser i min bil men bara efter att jag åk med bilen i ca:10-15 minuter, jag har kollat vatten nivån som är som den ska så av vad jag kan förstå så läcker den inte vatten. Så nu undrar jag om det finns någon som kan förklara detta för mig, kan det ha något med vattenpumpen att göra? Vore tacksam om fanns någon som kunde hjälpa mig med ett bra svar på detta.... MVH Robban.
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
låter som om den lyser ungefär när bilen blir varm och termostaten öppnar? Låter konstigt... men men, bilar är ju inte direkt "okonstiga",

/Martin
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Hade nått liknande fenomen men min var benägen att skjuta i temp efter ca 10 min körning och det visade sig att plasthjulet som vattenpumpen består av hade en rejäl spricka i axeln och när det var kallt ute orkade den driva men vid en viss temp slirade bara plasthjulet runt axeln och resulterade i noll cirkulation av vattnet. Kolla den- tydligen en svag punkt :(

B M W
en
40
enzo
BMW 525i 24v -91
Kylvätskenivå givaren är pajj..
inte ett helt ovanligt fel på en bmw..

BMW 525, 24v
Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Hej . Tack för alla svar jag får forska lite till i ämnet... men tack igen och jag ska kolla givaren...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.