|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är på jakt efter vikt information för BMW modellerna. Letar främst efter info om 5 (E34) & 3 (E36/E46) serie touring modellerna men det skulle vara intressant för samtliga BMW modeller. Infon jag letar efter är den som normalt står på registeringsbeviset, dvs. "tjänstevikt", "maxlast" och om det finns en "högsta sammanlagda bruttovikt för bil och släp (F3)" för fordonskombinationen. Jag håller på att ta BE körkort och har en japanare som bruksbil som inte får dra så mycket och man är lite sugen på en touring modell. På BMW´s hemsida finns den här information om de nyare modellerna, men inte för de äldre. Här på AutoPower finns en jättebra modellguide fast utan vikt informationen. Någon som vet om det finns en lista någonstans likt den här på autopower fast med vikt infon inkluderad? Så man slipper ringa och ta reda på datan för varje modell...blir mååååånga samtal då. Mvh, /Carl | |
|
kolla ett reg# på exempelvis blocket.se gå in på Länk knacka in reg#, så får du upp det du vill veta. snabbt och lätt sätt att jämföra. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Kanon, den där länken var suverän. Kände inte till den innan och precis som du säger så får man upp Max släpvagnsvikt, maxlast och lite annan info. Tack, /Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.