|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Olof: Godmorgon :) Det talades om status och exklusivitet, och i de sammanhangen är Porsche enormt överlägset Bmw enligt mitt synsätt. Svar ja, du kan gå o beställa en Cayman med en hyfsad och stadig inkomst. Du kommer dock få leva på makaroner me ost stora delar av veckan. Beställer du istället en Cayenne turbo så är du ute på hal is. Jag personligen tycker det är underbart för den gemene bilentusiasten att Porsche inte placerat sina priser i klass med Ferrari/Lamborghini osv. Både kvaliten och prestandan är likvärdig eller bättre, vilket man inte kan säga om Bmw precis. Bmw E91 325/330 var min starkaste kanditat vid senaste bilbytet och det är en väldigt bra och kompetent bil på många sätt, men för mig är den varken exklusiv eller statusbringande. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Frifart: "Men allvarligt, vem behöver en Volvo? en BMW kan idag allt som en volvo kan i stort sett samt är bättre på många punkter, att saker och ting kostar får man ta ibland, det hör till livet, om man nu tycker om livet?" De är därför du håller dig med den enormt exklusiva och väl eftertraktade bilpark du gör alltså... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Fascinerande att det fortfarande finns folk som tror att man kör Volvo för att man inte har råd med BMW ... suck. Jag kör inte BMW (längre) för att jag anser att: A) BMW är inte värt pengarna. Jag betalar inte 150.000 extra för lite (inbillad) "status". Jag har ägt två fabriksnya E46:or, det är inte pga brist på pengar jag idag kör Volvo, jag tycker helt enkelt man får mer för pengarna. B) Det finns bättre bilar för vårt klimat (vinterväglag). Bakhjulsdrift är sämre än fram- och fyrhjulsdrift. Varför inte köpa en fyrhjulsdriven BMW? Se A ovan. C) E60 och E90 är inte direkt snygga. Personlig åsikt, men tämligen viktig om man överväger att plöja ner 450.000 i en bil. Jag kan mycket väl tänka mig en begagnad Z3 eller Z4 (gärna M) som sommarbil, men för tillfället finns ingen annan BMW som lockar mig. Hellre en Lexus IS250, om den bara inte hade varit bakhjulsdriven. |
|
|
Jag vet en på forumet som bytt sin M3 e46 emot en S60 T5. Med tanke på det bytet måste Volvon tilltalat mer än 330i, trots att han kom från en M3. Flåklypa |
|
|
flåklypa:Då måste det finnas en som bytt bort sin Volvo T5 mot en M3 ochså för den delen, M3 an mer tilltalande kanske :-) Frifart:lite hal is är du ute på allt! Mpower |
|
|
i min högst personliga mening så skulle jag aldrig kunna ge 250k för något som e begagnat.. vad får en för ny bmw för 250k?? en 318 snik kanske?? eller betala samma pengar för en e46 330 fullsmetad från 01 utan några som helst garantier kvar.. vad jag värderar vid ett bilköp e att jag ska kunna lyfta luren när jag befinner mig i dom sydligare delarna av europa slå ett nr o veta att dom hämtar min bil på bärgare skaffar fram ett nytt fordon så jag kan ta mig vidare från platsen max 2 timmar senare... o att nu säga att bmw aldrig stannar dom e av den bästa kvalitet så vet vi alla att inte detta e fallet.. men om jag därimot hade värderat körglädje,motor ljud prestanda så hade jag ju lätt valt en bmw.. men med den budgeten jag hade så skulle inte dom pengarna räcka till mer än en e46a beggad utan garantier... angående status för mig så är inte en dyr bil på avbetalning någon status för mig.. det kan vilken knegare som helst få lån till. men en nisse som kommer in till bmw handlaren beställer en ny m bil eller en kraftig cabbe o pröjsar den cash o sen ändå har råd med mat boende o allt annat roligt o nödvändigt här i livet det kallar jag status.. dessa åsikter är högst personliga o står endast för mig.. hade jag haft samma inkomst som idag utan mina andra intressen så som villa,fru,resor o en litten en som kostar multum hade jag åkt bmw så som jag alltid gjort förut.. men hellre 2k på ungens sparkonto än 2k extra på en bil i månaden.. i slutändan är det ändå bara prioteringar,, usch blev lång detta.. m.v.h mojja |
|
|
sen så vill en ju även kunna låta tjejen låna bilen utan att en får magsår o måste springa ut o kolla så att inte en fälg e repad eller att man fått en buckla i dörren o.s.v.. m.v.h mojjja |
|
|
Har ägt en Bmw m5 1999 skitrolig bil o köra men efter jag provkört en väns S60R blrv jag helsåld vara bara tvungen att ha en sådan ...Men Bmw blir det fler av ändå letar bara efter rätt m6:a Gasa förFAAAAn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.