AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.235

Varför allt snack om BMW vs Volvo mfl..?

Sida 1 av 4
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Blir less på att höra allt snack om hur kassa alla BMW ägare är dåliga förlorare då vi blir ifrånåkta av divers trimmade volvo, japsare mfl. Själv vet jag att många bilar av andra märken är tacksamma att trimma för både små och stora plånböcker och att många utav dem går RIKTIGT bra!! Att bli förlorare av ett rödljusrace känns ganska ointressant för min del iaf... Vet att de finns många andra bilar därute som går mycket bättre än min egen och jag har största respekt för detta! Känns ganska kasst om man skulle komma med dåliga ursäkter som fick i 5àn istället för 3àn osv.. tycker det är kul att se vad många kan göra med sina Svenssonvolvos. Jag har valt BMW för att de flesta modeller har redan det roliga från början. Bra väghållning, tillräckligt me pulver och framförallt körglädje redan från början och att bilen är gjord för den effekt den har! Att jag i en orginalbil kan hålla jämt med vissa trimmade bilar känns ju bara kul!
Så alla bilägare av annat märke än BMW! Blir jag duktigt efter till våren/sommaren så får ni garanterat inte fingret när vi ses nästa gång!! kommer förmodligen bara bli imponerad av hur denna kille/tjej fått så bra fart på sin bil! Men som nån vis person brukar säga: Raksträckor är bara en transportsträcka till nästa kurva! Det är ju där det roliga börjar, iaf om man kör BMW;)

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag vet faktiskt inte vad folk har mot bmw!?!?
Kan liksom inte förstå varför just bmw e så hatad och drabad av avundsjukan.

Kolla på denna annons tex Länk

Mvh Jojje
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
HAHA kan ju va kul att kolla annonser på amerikanska bilar oxå ibland;) hehe... ärligt talat så vilken BMW ägare byter bort sin fina bil mot en gunghäst???

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Vänd på frågan, varför ser så många BMW-ägare ner på andra bilmärken?

Innan ni greppar de halvruttna tomaterna, så ta en tur på detta forum och se om ni hittar några av BMW-folk syrliga fula elaka hånfulla retsamma och nesliga kommentarer riktade till andra bilmärken och dess ägare....

Saken är inte svårare än att väldigt många tycker att deras bil/bilmärke är bättre/bäst än andras bilar/bilmärken, fortsättningen känner vi alla till....

Dr Tinnitus
Jag åker Traktor/Svensson/Sossecontainer därför att jag inte har råd med en BMW.

Flåklypa
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Alla kör den bil de vill! Om du kör volvo för att man inte har råd med BMW, måste det ju betyda att om du haft råd hade du kört BMW...? Alla BMW är inte dyra vare sig att köpa eller att äga.. kanske om man jämför två lika modeller ex 850Glt vs 323 eller liknande,, volvo bygger inte dåliga bilar, men de känns inte lika roliga att köra enligt mig.

Precis. Jag gillar BMW mycket men skall jag uppfylla mina önskemål så har jag inte råd med en BMW, så enkelt är det.

Flåklypa
Avundsjuk på BMW-ägare är jag dock inte, det ligger inte i min natur. :-)

Flåklypa
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Han skrev som han skrev kanske därför att GM hävdade att Cadillac sts:n var "bättre" än Bmw 540 i ex konbana vill jag minnas. se sid 3 i länken Länk

Mvh Danne
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
möjligt. Kan ju erkänna att jag tycker Sts en e bland de finare amerikanska bilar.. HEHE Flåklypa.. självklart så finns de många som vill ha råd me annat än just bara en fräck bil!

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jag ser inte detta som ett bilrelaterat "problem" utan något som ligger i människans natur och som de flesta (inte alla) är skyldiga till att säga någongång. Man talar gott om det som ligger en varmt om hjärtat.

Den del av landet du bor i känns som ett bättre val än andra orter
Det bilmärke du kör känns oftast bättre än konkurrenterna
Har du sommarstuga i frankrike är detta en bättre semsterort än Italien.
Ja ni förstår nog principen.

Sen blir det ju givetvis mer prat om det inte är lika vanligt att ha något, tex är ju volvo en vanligare bil än BMW i sverige, och blir därför troligtvis mer snack om BMW än om volvo.
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
a_wingard73: om du blir frånkörd av en volvo vid rödljuskörning 0-50km/h så finns det 2 alternativ..
1: volvon tjuvstartade, vilket automatiskt innebär att du är den moraliska vinnaren!
2: förar fel =(

Z MMM Coupe
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
"a_wingard73: om du blir frånkörd av en volvo vid rödljuskörning 0-50km/h så finns det 2 alternativ..
1: volvon tjuvstartade, vilket automatiskt innebär att du är den moraliska vinnaren!
2: förar fel =(

""""""""""""""""""

Man kan nog lägga till minst en punkt till....

3: Den Volvon var snabbare, trots allt....

Dr Tinnitus
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
upp till 50 borde man väl vinna men sen...hehe

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Nu handlar inte det om någon VS tråd!!

Utan att folk gärna är emot bmw.

Jag har aldrig sett en annons på en bmw med annons texten "volvo-dräpare"

Jag tror att den avundsjuke hellre repar sönder en gammal m3 än grannens sprillans nya XC90 T6.
Frågan e varför?? Varför sticker det i folks ögon att man har en bmw??
Spelar ingen roll om den e gammal och kostar en fjärde del av vad en vanlig v70 gör. Det sticker ändå!

Mvh Jojje
Da
45
Daniel Jönsson
M3 -87
325ix Touring -89
Ligger mycket i det som Ekan säger. Man framhåller ju gärna sitt eget som bättre. Kanske mer för att övertala sig själv om att man har gjort rätt val än att övertyga någon annan om sin egen förträfflighet. Det är ju inte så roligt att stå och erkänna för någon annan att han har ett mycket bättre liv än vad man själv har liksom! ;-)

Sen kan jag tänka mig att det för en kille som har t ex en trimmad Volvo är kul att köra ifrån en BMW M3 för att M3:orna har blivit lite av ett riktmärke för hur man ska bygga en rolig sportbil/vardagsracer.

Hamnade förut bredvid en Ferrari 360 Spider vid ett rödljus och lyckades köra ifrån honom med M3:an. Det är ju totalt uppenbart att han inte gav allt men det kändes ändå lite kul.

//Daniel
Jag tycker att det är roligt att läsa vissa rubriker där bilar med mindre hk tar bilar med mer hk och så vidare.Det är en sak att diskutera typ tekniska datan tex 330i 0-100 6,5 och vad du som förare kan prestera med den bil du har.Dr Tinnitus- en vinst är en vinst,spelar ingen roll om killen har startat bättre eller om du har missat växeln
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tror att det finnas gott om folk på detta forumet som inte har BMW och som heller inte är avundsjuk på BMW-förarna som har råd att köra och äga t.ex. en M-bil. Alla har ju olika smak och det är ju tur, hur hade det annars sett ut? Då skulle kommunisterna vara glada :)

Dock så finns det vissa sluggon som är riktigt avundsjuka på BMW-förare. Har troligtvis att göra med att BMW har högre status än vad de själva åker som att många BMW-förare vill oftast "synas" (tyvärr) vilket drar ner märket i skiten. Har ju ganska ofta sett personer i M-bilar komma och spinna i stan så alla har tittat på. Enligt mig så är det fel ägare till en sån bil (tycka vad man vill). Det är ju inte heller bara en del BMW-ägare som står för spinnadet heller. Köra hårt (t.ex. på motorväg) tycker jag däremot att man som BMW-förare och vilken bil som helst kan göra. Man skapar ju ett visst "ryckte" när man åker runt och det visar ju sig ganska snabbt vilken "titel" av ägare som man tillhör (också enligt mig).

Sedan kan man vända och vrida på det som skrivs, frågan är bara om man får ut något av det :)

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Om man på fullt allvar tror att man lever ett bättre liv för att man kör Bmw så föreslår jag att man skaffar sig lite självdistans.

De pratas mycket om Status i denna tråden. Vem som helst med en hyfsad fast inkomst kan gå och beställa en e90 330. Det känns inte särskilt exklusivt, inte för mig iaf. Bmw innebär inte status i mina ögon, de är för "billiga" för det. Aston Martin är för mig ett märke med status. Även Porsche.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
För mig är BMW:s värstingversioner, t.ex. M3, M5, M6, 850 CSI, osv. status även om de är till åren. De måste ju dock se bra ut och sakna en massa rost, etc. Även nya har också till den skalan som jag kallar status. En ny 525 eller liknande tycker jag inte är status.

För övrigt så tycker jag också att vissa andra märken också är status, t.ex. MB SL, S-klass (starkaste versionerna, gärna AMG) är exklusiva. En ny MB 200 CDI eller vad de heter är ju inget man rycker så mycket för.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Jag tycker att det är status om man kör BMW men om man inte bor hemma hos sin mamma.Att äga BMW,fin lägenhet fru och två barrn det kostar faktist rätt mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.