|
|
|
|---|---|
|
hittade dessa basar på nätet undrar om det fínns nån som har nån erfarenhet av dem Länk | |
| Har inte hört på några högtalare från dom men 5.25" kittet DSK 572 såg fett ut , säkert värt pengarna iallefall(var ju billiga) | |
| 3års garanti verkar det vara me. | |
Robsarve |
Dragster är ett Italienskt märke med kinestillverkade produkter i det billigare segmentet. De har precis startat i sverige. |
| så det kan nog vara prisvärda grejer om jag fattat rätt | |
| hur tror ni de står sig emot andra lite billigare märken typ sånna som de säljer på clasolsson och andra såna billiga elektronik kedjor | |
Robsarve |
Min personliga åsikt är att högtalare skall provlyssnas. Möjligen kan man kolla referenser på internet och tidningsartiklar, men det är dina öron som skall leva med dem. Skulle tro att de är minst lika "bra" som MDS i samma prisklass. Jag köper hellre saker från en erkänd tillverkares billigaste serie, eftersom man då drar nytta av deras akustikers erfarenhet, snarare än ett gäng kinesiska försäljares. De första 50.000:- jag la på bilstereo gick till olika billigare grejjer eftersom jag bytte så ofta. Nuförtiden köper jag dyrt direkt. Det är billigare för mig. |
Robsarve |
Tog en titt på basarna som man kan bedöma utifrån deras parametrar. De har en DWB 105 för 795:- Det som är bra med denna är att den funkar ganska bra i en liten sluten låda. Men om man jämför med t.ex "vår" Phoenix Gold Octane R10 så går R10 i mindre låda och har mer än dubbelt så lång slaglängd. Du får alltså köpa två DWB 105 för att spela nästan lika högt... Fast en R10 kostar 5 kr mer än en.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.