|
|
|
|---|---|
|
Håller på att byta motor på min 520 -86, till en m20b23 -86 från en e30. Men en kontakt blir över, och jag vet inte vad den är till för :/ Så nu sitter jag här med två motorer inkl. lådor som hänger i luften, och ingen bil har jag :/ Länk vad fan är den till för? Den till vänster sitter på motorn. Den till höger har inte jag i min bil. Finns det något sätt att koppla förbi den där? Eller måste man använda skiten? :/ | |
| OM någon vet hur den går att koppla förbi. Ring mig på 0738 34 07 19, måste tillbaka till garaget och fixa med lådan och sånt nu :/ | |
|
Det råkar inte va diagnosutaget då? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ingen aning, jag har ingen sån i min E28, men i polarens e30's finns den. Hur ska man göra för att kunna få igång bilen utan att ha den där ikopplad i nåt? |
|
|
Om det är diagnosuttaget behöver inget kopplas in. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Hur många kablar är det till den kontakten? |
|
|
jag gissar på att de är Kontaktstycket till Spridarryggan.. hade lös min för nåra dagar sen och den ser väldigt lika ut som de på bilden? mvh//Nicke Second Place Is First Looser |
|
| Om det nu är kontakten på bilden du har hittat, så ska du inte behöva koppla in den. Står ju att att är diagnosuttaget.... | |
|
Hej Det står ju att den är till diagnos uttaget så då behövs den inte kopplas in. Mvh Christer |
|
| Saksamma vad den heter nu, del 1 & 2 sitter i kabelstammen, och den vill ha del 4, annars totalvägrar den starta! Så är det bara, har provat på polarens E30 | |
|
såvida de inte var diagnosuttaget då.. ;) mvh//Nicke Second Place Is First Looser |
|
|
Del 1-4 och 6-9 (diagnouttag) är nog olika saker. Kan du inte kolla på din polares bil var den ska sitta då? Eftersom du uppenbarligen har httat den i hans bil?! Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Annars håller jag med om att det ser ut som kontaktstycket till spridarna. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Den sitter på vänster sida i en 'hållare' i torpedväggen. | |
|
hehe det är kabelstammen från motorn som ska kopplas till säkrings boxen!! och den ser anolinda ut på e20 och e30 hihi lycka till henka //s |
|
|
Hej Henrik! Det var jag sålde motorn till dig=) Det stämmer som föregående talare sade. Den ska kopplas till säkringsboxen! Lycka till!! /Simon |
|
| Har haft samma problem då ja satte i en motor från e28 i en e30 å då klippte jag bort kontakterna å skarvade ihop kablarna med krymp skarvhylsor. Gick ganska bra då de stämde överens med färgerna men ja har för mig att en kabel blev över på ena sidan å att man kopplade ihop 2st som var i samma färg på andra sidan. | |
|
Precis så gjorde jag igår kväll :P Men i E28-kontakten så blir det en brun/röd kabel över, och E30-kontakten två kablar :P Men jag fick igång kärran igår iaf :P Men då såg jag att den läcker glykol nånstans :/ Så det blir att krypa ner i fronten idag :/ |
|
|
läcka glykol? hoppas du skurar mitt garage golv då henka!! //s |
|
|
Jadå, måste in idag med... vart av med kopplingen igårkväll :/ Kan skura och vaxa ditt släta fina nymålade garagegolv då :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.