AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.522

Information på nätet genom chassinummer.

Är spekulant på en 530dT, vill kolla för skojs skull vad man kan få för info på nätet genom chassinummert, såsom utr osv..

Vågar man köpa en 530d -00 som rullat nästan 22000mil?? Visst dieselbilar håller bättre men ändå.

Tacksam för svar. / Andreas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk här kan du knappa in regnummer och göra en faxupplysning tex. Med chassienr kan du be BMW om ett garantirep utdrag om den är importerad. Tipset är att låta en duktig BMWverkstad undersöka bilen noga det är en billig investering innan köp. Då kan du också få en uppskattad reparationskostnad att ha som prutargument om det finns något trasigt. Det enda som slår mig är att det är bra att byta växellådsolja samt att dieselpumpen kan.
Du kan även kolla här Länk och här Länk

///Micke
Min cabrio Länk
tackar för infon boys.

Men vad jag var ute efter var mer om man kunde få fram tex en lista med utrustningskoderna så jag kan se exakt vad som finns i bilen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Honke: Går ej på nätet, du får vända dig till BMW.
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Om du har chassienumret (de sju sista tecknen), skall du väl kunna få en lista på hur bilen var utrustad när den lämnade fabriken. T ex så fick jag ut en sådan lista på min (528:an) på M-Bilar i Västerås. Bilen köpte jag i Duisburg förra året.

Det kan ju vara svårt att veta t ex om bilen är utrustad med sportchassie eller inte.

Leif L
Om du varit intresserad av en MB, då hade utrustningslistan gått att få fram direkt på nätet, synd att inte detsamma gäller BMW, dock kan listan finnas kvar under passagerarstol/baksäte, om nu inte någon tidigare person, redan hittat den.

Mvh Stephan
Okej.. får väl åka till närmaste bmw handlare då. Tack för hjälpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.