|
|
|
|---|---|
|
Hejs Undrar vad denna skulle kunna vara värd idag... 328 sedan 1996 modell Digital klima CD stereo (original) Harman Kardon HIHi högtalare Eltaklucka Elspeglar Elhissar fram Stolsvärme Sportstolar delskinn Lilla M ratten Dubbla airbags Komplett servicebok GT läpp Fullständig M optik från fabrik 8.5" + 7.5" ///M Contourfälgar Rostfritt avgas Vita blinkers Svart innertak Bilen är i toppskick. Se bild: Länk Vad kan den vara värd? | |
|
Glömde: Silvermetallic 9600 mil |
|
|
Mellan 75-100 beroende på köpare verkar vara fin och ovanlig färg har den. Mpower |
|
|
Spontant låter 9600mil väldigt lite för en snart 10 år gammal BMW med stor sexa, finns det dokumentation som styrker miltalet? E36 i det högre prissegmentet är svårsålt just nu när E46 tappat rejält i pris. Ett slutpris på mellan 60-70kkr känns rimligt för bilen om allt stämmer. Sålde en svensksåld 328 i somras som var i mycket fint skick för 61kkr. Den hade rullat nästan 17kmil men hade mycket mindre extrautrustning än denna bilen, dock hade den komplett historik, Klima, farthållare, f-dator och lite till. Det tog ca 1.5 månader att bli av med den. |
|
|
Tack! Synd att dom står så lågt ....just denna färg med M optik är skitsnygg, får den för 70 i Tyskland...men innan den är hemma & reggad så har den kostat mig 80....kanske inte värt det då. |
|
|
mosse: Om man vill undvika det värsta värdefallet tror jag att man skall vara lite försiktig med att betala för mycket för en nyare E36, även om det i grunden är en mycket trevlig bil. Att betala 80kkr för en 328 E36 -96 4D tycker jag låter som vansinne ur ett ekonomiskt perspektiv, men det är som sagt min egna bedömning :-) (Som jämförelese är 80kkr ganska exakt vad jag köpte min svensksålda för år 2003 när den rullat drygt 12kmil och E36 modellen fortfarande var ganska eftertraktad...) |
|
| Håller med Kristoffer_L, 60-70kkr känns rimligt. | |
|
Ja, instämmer. 70 är den värd för någon som verkligen vill ha en sådan bil. Väldigt trevlig bil, har det mesta man kan önska sig. Dock föredrar jag violett eller så, men silvermetallicen var helt okey. Om du verkligen vill ha en sådan bil, letat länge och äntligen finner ett ex som uppfyller dina kriterier så tycker jag du ska klippa till. Under förutsättning att milen stämmer och att du ska ha bilen ett tag, några år. Men 80 låter lite väl svettigt, det är ju en e36 trots allt. Vore den i Sverige och prislappen var 70 så skulle det vara bra, men detta är upp till dig. |
|
|
Det blev inget, ni har helt rätt, man tror sig kunna göra klipp i Tyskland på dessa bilar, men det är nästan billigare i Sverige nu! :-) MEN Tyskbilarna har oftast mer utrustning.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.