AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
606

Ska larmet va så???

325Ci
Har BMW orginal larm. när jag låser bilen så börja *"larm-dioden" blinka men efter ca. 20 sekundet så lyser den bara hela tiden?? ska det va så???
Har inte hört ens hur/om larmet funkar...hur gör jag det lättast utan att slå sönder en ruta eller nått???
325Ci
ska den lysa konstany direkt??? men där e inget öppet.. huyr stnger man sen av det då?? låser upp??
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Min agerar på precis samma sätt! Killen jag köpte min bil av förklarade att det skulle vara precis på det viset så jag misstänker tyvärr att du har fel "NYMAN".

Givetvis är inget öppet på min heller när det blinkar och sedan övergår till att lysa konstant.

Mvh
Carsten
Na
53
Nallen
525iT 93
Larmet slår av sej då du låser upp, och ja lampan skall lysa, om den inte gör det när du kommer till bilen har nån klåfingrig jäkel vart framme

Bettan II BMW 525iT -93
325Ci
Carsten: jag tror oxå att det ska va så.. att den blinkar e kanske nått "delay" innan den sätts igång eller nått....
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Näe det indikerar något fel i larmslingan... på min M5:a var det också så. Till slut kom jag på vad det var för fel... det sitter en givare för stereon (original) och den var utbytt mot en icke original stereo. Längst bak på stereon sitter det en bult (sitter på flesta nyare stereo) och där skall det sitta en svart plastgivare som sedan sticks in en larmhållare (i radio uttaget), vilket gör om stereon plockas ur så går larmet. Detta gäller åtminstone E34 larmen, vet inte om det är samma på E36:an, men eran felbeskrivning stämmer klockrent.

Mvh Jocke W

325Ci
ska inte larmet ha gått innan dom kommit in i bilen o plockar ut stereon?? eller har ja fel?? hehe =)
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Du får givetvis tro vad du vill... men fakto det är så! Åtminstone på E34 larmen.

Mvh Jocke W

Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Skaffa dig ett riktigt larm orginal larmet är som du inte hade något larm (skitlarm) Det tar ca 15sek längre tid och låsa upp utan nyckel
ca
67
catzon
BMW 528iA -97, E39
Fast sken brukar indikera att larmet har löst ut. Dvs att någon pillat å din bil. Det normala är att lampan skall blinka, men det kan ju som sagt finnas undantag. Så jag tror på Jocke W's teori att du har något fel i larmslingan. Kolla med märkesverksatden, det kostar inget mer än samtalet för att fråga dem.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det finn två olika orginallarm till e36:an.

Den första modellen tror jag sitter på bilar från 91-93, den andra sitter f.o.m 94:an( Eller om det var 95:an). På det tidiga modellen så skall lampan lysa hela tiden om den blinkar så är det någon som har varit framme och pillat på bilen, om den blinkar och sedan börjar lysa så så är det nått fel på slingan för bilen tror att någondörr eller nått inte är stängt och då väntar det ca.20sek på att den skall stängas. Om den itne stängs så avaktiverar larmet den sensorn och lampan börjar lysa igen.

Den andra varianten av larm har jag inte så bra koll på men den är det ivarjefall tvärtom på, så när lampan blinkar så är larmet på och när den lyser så har någon varit framme. Jag tror oxå att den kan blinka i otakt när någon har varit framme vid bilen. Om nåot skulle vara fel på slingan i den här varianten så tar det ca.20sek innan lampan börjar blinka istellet.

Hoppas ni fattade nått av det jag skrev

/Persson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.