AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.264

Kolla garantirep. från Sverige?

ThePlayer
Ska ner till Tyskland och hämta en BMW. Min tyska är inte den bästa så jag undrar om man kan kolla lite om bilens historia från Sverige? Isf vad behöver jag veta om bilen (har hittat några intressanta på mobile.de)?
Chassienr behövs för o kolla gar.rep.
Det har talats om att BMW Sverige inte längre ställer upp med denna service men ring gärna o kolla upp detta, det kan ju finnas lokala tjurskallar som bara vill slippa undan.... Meddela gärna resultatet när du kollat med dem....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Tjena

Jag kontaktade (var där på plats)BMW i solna och ville mot betalning få fram info om garntirep...det kunde/ville dom ej hjälpa till med längre...

Det skulle vara intressant o höra vad du får för svar...

En sak till...

Bli inte förvånad om du får den nya Brifen..det har nämligen kommit ett nytt från 1 okt.....om man nu gjort ett ägarbyte eft det datumet så kan det vara så.....annars det gamla. Lite mer info i länken.

Länk
Jag ser att länken inte funkar så bra....klicka på länken sedan på bokstaven Z därefter Zulassungsbehörde....och sedan längst ner på sidan klickar man på kfz-Zulasung..

Det står dock på Tyska...bilden är endast del 1 av 2 st...det är den andra du ev kommer i kontakt med...
Jag kan även tillägga även i denna tråd att på den nya brifen kan man ej se namen på gamla ägare ..endast antalet.

JAg skall kolla om jag kan få fram en bild på den andra delen också...
Scheckheft
Hej
Att få en bild av Zulassungsbescheinigung del I och II behöver man endast gå till Kraftfahrt Bundesamt:s hemsida för fullständig information.
Del I:
Länk
Del II:
Länk
Om detta skrev jag redan i början av året:
Länk
Alltså hädanefter får vi prata om både Zulassungsbescheinigung och Fahrzeugbrief. Briefet behålls så länge tills antingen bilen byter ägare eller Briefet måste bytas ut av olika anledningar, t ex att nya ägare inte ryms i det gamla Briefet.

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Scheckheft

Perfa :)
Scheckheft
Hej
"t ex att nya ägare inte ryms i det gamla Briefet." Vid ägarbyte byts Briefet ut hur som helst. Vilket svammel av mig. Jag menar att Briefet helt enkelt är fullt och då måste ersättas, eller att det tappas bort blir stulet osv.

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
ThePlayer
Var på BMW Kristianstad (Skåne) och snackade med dom idag,inga problem att kolla historiken på bilar i Tyskland där. Kostade 300kr och tog några dagar,kan det ju vara väl värt.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.