|
|
|
|---|---|
|
Har en M3 -96 svensksåld som nu gått 9000mil, jag har kört 1700mil på drygt ett år och lagt ner 8000:- / månad på den bilen. I detta ingår bensin, skatt, försäkring, en oljeservice, en ny vanos nya broms klotsar samt 8 däck och en uppsättning fälgar. Sjukt att det kostar så mkt med M bilar men kul har det verkligen varit med besök på både Nurburgring och Mantorp samt ett par bmw träffar. Tack för mig så länge så får man se vilken dag det blir M3 E46 ist :) /// mstrutsen | |
|
Om du tycker att de är sjukt dyrt med en 3,2l vad tror du då en E46:a kostar? Inte mindre iallafall. Har själv en M5 men inte tycker jag den är SÅ dyr som alla har sagt. Slitdelar får man ju byta på ALLA bilar. Kanske ifs kostar någon krona till på en M bil. ///Micke |
|
|
Jag har kört min m-bil i mer än 3000 mil och har total lagt ner: Lika mycket eller mindre på bensin per mil som valfri SUV Bytt en uppsättning däck (ganska normalt att göra det på 3000 mil när de är W märkta = mjukt gummi) Inpektion II för 5500 inkl byte bromsvätska och glykol Ett batteri till fjärrkontrollen till dörröppnaren Snart dags för oljeservice Är det dyrare än någon annan motsvarande bil? Jag tror knappast det, hävdar att M-bilar prisvärda för nöjet! =) Värdeminskning? Betydligt mindre än om jag köpte en fabriskny svensson bil för samma pengar. /// Viktor Mer mos till folket |
|
| mstrutsen: Du skriver att du lägger ner 8000 kronor per månad. Hur stor del av det är försäkring, skatt och bensin? | |
|
2000:- / bensin 1800:- / försäkring 160:- / skatt Detta är / månad sett, sen har jag iofs inte hållit igen utan köpt Pilot sport 2 och Potenza S03 till bilen tex så det bidrar ju också. Ser man till värdeminskning så kostade min 10`/ månad Men som sagt så har det varit riktigt kul under tiden man kört så jag ångrar ingenting. /// mstrutsen |
|
|
10k/mån låter häftigt. Antar att om du hade behållt bilen ytterligare ett par år så hade värdeminskningen / mån blivit kraftigt reducerad. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
ViccoA: Vem gör en Inspektion 2 för 5500:- ? Bmw tar 11.200 för en sådan.. /// mstrutsen |
|
hampe m3 |
o vart tar bmw 11,200 för en 2a, ett par lappar mindre än ja fått höra vid runt ringning samt betalning. |
|
Sa mycket lagger jag inte ens pa E46 M3'an i manaden. Kanske dyrare inkopspris. Men gratis Service till 100k (el. 10ar) , och 4 ar full garanti. Visst, Dack , Bensin (knappast 2k i manaden), o Forsakring o Skatt. Kanske blir 2-3k / m .. |
|
| Hampe: BMW Solna tar 11.800 för inspektion II på min E46 M3. | |
| ja det kostar att ha en sån bil, hade en sve-såld med SMG med mkt dyra servicekostnader 20000+ "vanlig" service !!!!! | |
hampe m3 |
fredrik95 Jag bor i bromma (STHL) o ringde o kollade m borgs, Group, och va dom nu heter i kurvan på andra sidan stan, 13 700 va det priset ja fick på solna för en 2a, o en lapp biligare på borgs. Lite skumt tycker ja.. mvh hampe |
|
ViccoA: självklart är det så vanos är ju tex inget man byter varje år direkt.. Borgs Bil tar 11.200:- för insp. 2 Sen kan ju välja betydligt billigare däck osv men det kommer förmodligen ändå bli en M3 E46 i framtiden, är lite rädd att det inte är så bra köpläge på e46 nu när nästa m3 är på gång..tror man ska vänta lite innan man köper en sådan. /// mstrutsen |
|
|
mstrutsen: Tror att man tjänar på att vänta 12-18 månader sen kan man nog hitta sig en fin e46 runt 240-250k. Men det är ju bara vad jag tror... /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Vettefan om man inte skulle välja en 330i och en halvförsäkrad GSXR-1000-05 istället, speciellt som många ställer av sina M3or på vintern. Flåklypa |
|
|
Man ska inte räkna vad bilen kostar per månad. Gråa hår får man ändå förr eller senare:) Länk |
|
|
ViccoA: tror du har helt rätt när det gäller E46 även fast de redan nu börjar bli hyggligt billiga. Det påverkar ju ändå en hel del vad bilen kostar när man ska välja även fast det är svårslaget med en M bil.. /// mstrutsen |
|
cane |
Min kostade nästan exakt samma per mil som att åka taxi, då inräknat dyrt innerstadsgarage och bara 600 mil/år. Klart ett av skälen till att jag sålde den... |
|
Visst kostar det att köra M3:a! Men det är ju så vansinnigt roligt!! Jag passerade just 100 000:- i kvitto pärmen och då har jag inte räknat med 3 uppsättningar däck á 10 000:- samt försäkring och soppa pengar. Det blir ca 20 000:- per säsong eftersom jag har haft min bil i 5 år. Dyrt nöje men helt klart värt var enda krona!! Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.