|
|
|
|---|---|
|
Har problem med fukt i bilen (E34). :( Ibland när jag har varit ute och kört och stänger av så börjar det imma på fönsterna. Dock inte alltid, men den senaste tiden så har det konstant varit så. Fick skrapa insidan idag när jag åkte från jobbet. Ha inte sett något inne i bilen som är blött. Vad kan det vara som är orsaken? Och vad kan jag göra för att slippa detta? | |
| ibland kan det vara matta och ljuddämpningsmaterial som är helt sura,lyft och kolla under mattan!!! | |
|
Mina rutor är också lite immiga ibland. Var lite fuktigt på golvet. Varmgarage några dagar kan lösa problemet. |
|
|
Hade samma problem med min e-34:a, precis som dd skriver så va det materialet under mattan som var surt. I mitt fall pga att det sitter nån typ av plåtlock i golvet mellan framstolarna och fotutrymmet som lossnar och släpper in vatten den vägen(ofta pga rost runt dessa) Kolla under bilen och tryck på "plåtlocket", har dom släppt från golvet och ligger löst så blir det garanterat surt i golvet. M.v.h Anders |
|
|
Hej det där hade jag på 530 när jag nyss köpt den att det var myccket fukt rutorna immade rejält så fort jag stannade... köörde ner den i garaget öppnade rutorna lite runt om och även takluckan.. satt in en cupé värmare och ställde den på högsta värme fick gå i en 8 timmar ungeför sedan drog jag ur den fick sedan stå med öppna ruto och lucka över natten ... sedan dess har deninte immat igen alls Bimmer |
|
| Tack! Ska kolla så fort jag får tillfälle att hissa upp bilen. | |
| Eller kan man se plåtlocken om man bara böjer sig ner och tittar under bilen? | |
| Ja det kan du nog, om inte annat kan du känna om dom sitter löst utan att hissa upp bilen. Placerade i de främre golvbrunnarna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.