AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
494

e30 320 problem med väellådan

tjenis.. skall typ idag köra en gammal e30.
men växellådan glappar som tusan. ingen som hälst koll på grejerna e som spaghetti.. baxcken svår att få i.. annars när växeln är i går de ju bra..
tänkte bara höra fall ngn viste vad problemen kunde vara v ad som skulle bytas osv? tacksam för snabbt svar,.
an
137
anonymios
320d Xdrive E91 LCI-10
låter som del 2 samt 6(länk nedan) kan va slut... dom styr växelföraren till lådan... dom glappar som fan på min bil med men inget jag orkat åtgärda... inte dyrt alls faktiskt..

Länk
är de nå kitt eller ngt som man köper då eller? vad heter de och hur jobbigt är de att byta?
an
137
anonymios
320d Xdrive E91 LCI-10
på länken jag gav dig så finns en nummer förklaraing längst ner.. sär finns del nummer samt ett pris i dollar som oftast e högre än det svenska... ring närmaste bmw dealer å beställ dem helt enkelt... tror det finns mer trådar om det här..

den sidan e nog den bästa när det gäller bilmek med sin bmw.. alla bilder är exakt samma som bmw själva använder..

mvh
Ka
129
Kalle123
BMW 320d -00
BMW 320i T -89
BMW 318 T -94
BMW 325 T -88 ej i register
Hej
Jag bytte 11 och 13-19, då min spak var lite sladdrig, väldigt bök att få ut pinnen 17 utan att demontera utgående axel men det går. var tvungen att lossa på växellådsfästet lite för att komma åt, nu är spaken som ny:-)

Kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.