|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har en BMW 525i -91 24v Och denna bil drar lätt 1.5 liter per mil landsvägskörning och säkerligen 2-2,5 l/mil blandad körning.. vad kan de vara för fel? Motor tempgivare? lambdasond? någon som har haft samma fel? Tacksam för svar har knappt råd att köra pärlan;D haha | |
| Igensatt luftfilter? | |
| Öppet sportluftfilter:) | |
|
Hej, jag gissar på lambdasonden. Kompisen hade en Saab där denna gett upp. Drog 1,2 liter under ren landsvägskörning. //H |
|
| ok, jag har nämligen hört att e34 äter lambda sonder men har även hört att motortempgivaren har haft sina svaga dagar också | |
|
motortempgivaren till din bil är inte dyr, har för mig att den kostade strax över 300 kronor på mekonomen. Kanske läge att börja med den? har tyvärr inga ohmtal på denna vid kall/varm motor, någon annan kanske? /Martin |
|
|
kom på att du nog ska kolla över lmm också, många har på för mycket olja på de öppna filtrerna när de ska göra rent/olja in dem och då landar det i lmm... kolla / eventuellt rengör. Du borde kunna prova att koppla ur lambdan och se om det blir någon skillnad också... /Martin |
|
|
mm jag har ett "skumplast" filter, ett pipercross Och pga lmm:en så har jag inte satt nån olja eller ytterst lite. pga olja + damm kan fastna och göra så att tråden brinner av.. Mm jag ska nog testa koppla ur lambdan, o se hur de blir. Måste bara få reda på vilken del som är pajj de är för dyrt att köra me bilen. speciellt kallstart här uppe i norr;b BMW 525, 24v |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.