AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
912

ang hötalare i en e39 touring

bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
hejsan jag har den vanlig bmws cd ibilen så jag undrar jag vill inte ta bort den eller försöka förstöra den när jag ska försöka dra bort den ..så jag tänkte köpa en dvd spelare bara dvd och koppla in den i bilens ljud men vart ska man koppla och vart sitter alla steriokablarna för på nått ställe så måste de finnas samlande...mvh patric

M POWER
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
I vilken bil är det och har den original steg också?
Robsarve
Det absolut enklaste när det gäller en lös DVD och de tre olika stereosystemen i e39 är att skaffa en liten radiosändare som skickar ljudet.
Men det är ju inte så lagligt.
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
jaha okey men det med radiosändare vart finns det att skaffa och hur rfunkar det för fundrade påa att köpa en alpine med dvd så man kan koppla in bas och slutsteg till den för det går ju inte på bmws =(..bilen är en 525 -02..stora hela planen är att kunna ha mp3 å nån gång skärmar till dvd och ett slutsteg och bas utan att ta bort orignalsterion...mbh patric

M POWER
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Varför skall du ha kvar original stereo om du skall köra allt på Alpinen?
Robsarve
BMW´s orginalstereo går att koppla slutsteg på.
Buisness = Högnivåingång
Professional = 4,5 V lågnivå
DSP = Kasta ut DSPn och få 4,5 V lågnivå.

Det jag hade gjort med dina önskemål är att först kolla om man kan ansluta en växlare till din BMW-cd. I så fall kan du skaffa ett Connect2 interface och få in ljudet på det viset.
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
jaha okey men jag har Busness i den så det går att koppla ett vanligt slutsteg till den ?? men hur kollar jag i fall jag kan ha växlare måste jag öppna sterion där fram ?? ..mvh patric
Robsarve
Ett vanligt slutsteg via högnivåomvandlare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.