|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med att motorn rycker när man trycker ner full gas, men när man kommer upp över 3000 rpm så slutar det. Det är mest tydligt när motorn är kall. Jag har bytt spridarna och tändkablarna och tändstiften men utan positiv effekt. Ibland kan det bli bättre om man häller ner lite STP, men det hjälper bara ett tag. vad är det för fel? Tomas | |
|
blå eller vit rök? Tar den vatten? Tar den olja? Kan vara problem med toppen eller topp packningen. Kolla så att den inte tar olja eller kylarvatten. Gör den det, så är det ganska troligt att topp packningen är trasig. |
|
| Kanske det är bensinpumpen som börjar bli sliten och inte orkar ge det tryck som motorn vill ha | |
|
Det ryker väldigt mycket vit rök när man startar. men den tar ingen olja. har inte kolla så mycke om den tar nå kylarvatten. men det har inte minskat något drastiskt i expansionskärlet på den senaste tiden. kan en liten läcka i topp packningen göra så att det rycker? Tomas |
|
|
Är tändfördelarlocket friskt och tort invändigt? Nisse |
|
|
Jo det är de.. det är relativt nytt. Tomas |
|
|
Jag gissar på något tändningsproblem eftersom den går bra på fullgas över 3000varv/min, så bränsle tycks den få. Inget du glömt kolla i högspänningsdelen? Tex. kabeländar mot tändspolen och tändstift. Själva tändspolen eller spänningen till den. Sedan kan du ju alltid kolla kompen, är den normal är det bara ett billigt fel att leta rätt på, i alla fall. Nisse |
|
|
Jag måste kolla upp det dära. men kan det vara därför den rycker så mycket när man startar?? Tomas |
|
| har haft samma problem,körde alltid med lite soppa i tanken,prova att hälla i k-sprit och tanka upp,dyrt men nödvändigt speciellt när det är vinter(det bildas mycket vatten i tanken om man alltid har lite bensin i den!att den ryker vitt vid kallstart speciellt vid kall väderlek behöver inte betyda nåt! | |
|
Men avgaserna luktar inte som riktiga avgaser gör.. tänkte om de kunde vara om det läker in kylarvatten i motorn. Tomas |
|
|
Jag gissar på LMM:en. _______ /Chrille Länk |
|
| Så gick min bil när LMM va kass.. precis likadant | |
|
Jag har samma problem.. va kostar en ny LMM? Finns beg. att få tag på? Mvh |
|
|
Jag hittade en begagnad för 250 kr här på autopower.. väntar på att den ska komma och sen ska ja sätta dit den och se om det var de som var felet.. Tomas |
|
| Nån som har en till salu? ta kontakt med mig! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.