|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Är det nån annan där ute som Demonterat en frontspoiler ? som vill dela med sig ! Mvh eddie |
|
|
Asken: Du får passa på och åtgärda det fort då nu när Per har det färskt i minnet. |
|
|
Lidmalm: Han har det i minnet sedan urminnes tider, andra verkstäder bara skakar på huvudet när jag frågar:)) Har en annan frontlösning i tanke.....:) Mvh Asken |
|
|
Lidmalm: Jag är sponsrad av BMW Återförsäljare i mitt standardvagns tävlande, så därigenom har jag drygt 20% rabatt på original BMW delar. Gör ganska mycket eftersom man i princip kan räkna bort momsen på samtliga inköp. Nu letar jag tredelade 9.5x18 och 11.5x18 till E31:an, kommer bli tjusigt, men förmodligen dyrare än en Thailandsresa som någon tidigare nämnde... ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk |
|
| Är det någon som vet reservdels numret till bakspoilern till 850csi paketet? den som sitter mellan ljud dämparna.. Någon som vet vad den kostar? | |
|
Bakre nedre spoilern (även kallad diffusor) heter 51 12 2 253 005 på BMW språk, den kostar ca 1500:- plus monteringsdetaljer för ungefär en tusing till, den moteras i den vanliga bakre kofångaren. Lack tillkommer naturligtvis på priserna ovan. Mats Kinnby Team Kinnby Motorsport - E28 in race since 2002 - www.kinnby.com |
|
|
tjena, nyinköpt CSi-spoiler hos målargubben nu, "hellrot" kunde ju inte motstå efter jag såg bilder på Lidmalms kärra, Sen blev det: Sportratt + M-Speglar, M-instegslister, sen är det bara "Alpina-kolfiberhuven" som saknas ! Hur fixar man en sån ? nån som kan hjälpa till med ett "Alpina-Certifikat" eller finns de som "pirat" ??? mvh eddie |
|
| Vart köpte du M-speglarna från? | |
|
Hmm! En sådan huv från alpina kostar över hundra papp.. |
|
| hoppsan, lägger huven på is, och glömmer det hela | |
|
Ja, då var även jag på G med fronten! Gav 10 820 kr på BMW lokalt inkl 10% rabatt. |
|
|
Ja då var det klart då, en klar förbättring :). 2000kr för lacken samt 2000kr för demontering och montering = ~15000kr totalt. Tänkte göra monteringen själv men för 2000kr så avstod jag. Enligt lackeraren var det inget speciellt arbete, liknande andra bmw:s.... Var inte så många fästdetaljer vilket borde borga för hyfsat enkelt arbete. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.