|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
hej "lidman" har du numren till dessa två (best.nr.) |
|
|
Visst Front: 51112253000 Monterings kit: 8211940279 |
|
|
hej, igen tack blev det bra då, (snyggare än org.) blev du nöjd, alltså jag undrar, om det var värt priset ? Vad gav du för lacken ? Mvh eddie |
|
|
pst. "lidman" vet du vad "mr mads" inlägg och hjälp var, där var en massa "ome" nummer och pryls ? (bortsett bakre spoiler) eller ingår "allt" man behöver i monteringskitet. passa tex. gamla numerplåtshållaren ? mvh eddie |
|
|
I monteringskittet så var det massa delar. Skruvar, clips och en massa stora plast/glasfiberplattor som tydligen ska ge stadga åt fronten. Bilen är fortfarande på lack så jag vet inte exakta kostnaden. Men enligt Per Larsson i Huddinge så är det ett hästjobb att demontera fronten, och slö som jag är (och pga dåligt med egna bra mekarställen) så lejde jag bort allt jobb för denna montering+lack och ca 7000 pratades det om. Svindyrt, men vad gör man? Jobbar lite övertid medans de andra får lacka och montera så får alla göra det dom är bra på, och det blir rätt gjort :) |
|
|
jaha, suck... hoppas det går bra, ser fram emot bilder, senare ? hur var det med nummerplåtshållaren ? |
|
| Man använder sin originalhållare även till csi-fronten. Den passade ihop. Jag bad att få den lackad också. Bilder kommer! | |
|
tackar för tipset, tänk vad snyggare många bilar skulle vara om man slapp den där "fula" nummerplåten fram, eller hur ! - så Vägverket..... fram med ett microchip i rutan istället, till alla era tusentals kameror (ni verkar ju ha obegränsat med resurser) och en GPS i alla fordon, med inbyggd skrivare för automatisk utskrift av böter, eller varför inte gå steget fullt ut, att den är direkt-uppkopplad till din Bank, så Staten kan länsa ens Lönekonto direkt, sen kan Ni övervaka oss bilister dygnet runt och exakt vilken hastighet vi kör i och vart vi åker, och när, hur och varför !!! tro mig, inom en snar framtid........(tekniken finns redan) hehe mvh eddie Rock On |
|
|
Köpte en ny csi from med alla monteringsdetaljer och små luckor i samband med en omlack, slutade på 11000 med 20% rabatt på BMW. Skylthållaren kostade 2700:- och var ej samma som den tidigare, det är en jävla massa småprylar som tillkommer, fronten i sig kostade ca 6000:-, men det tillkom lika mycket till i övriga detaljer. Men det är helat klart värt varenda krona, bilen ser ju löjligt dum ut i nosen med originalfronten. ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk |
|
|
Kan instämma med föregående talare. Missade att köpa regskyltshållaren och de två plastdelarna vid sidan om, så nu har jag också 3600:- att se fram emot + ett till besök hos lackeraren. Men CSi-fronten är på nu och jag är grymt nöjd! Var orolig för nyansskillnader i lacken då min är brilliantröd men det klarade sig fint. Jag ser ingen skillnad. Bilder kommer när allt är klart sen. |
|
|
jaha, bara till och börja om att räkna !!! massse, får man fråga hur "snacka" du till dig 20% ? vart köpte du det ? |
|
| ser fram emot bilder, lidman | |
|
Nu har jag lagt upp några nya bilder på bilen med CSi-fronten. Dock fattas fortfarande nummerskylthållaren, så det ser lite konstigt ut. Ska fixa det under vintern. Kolla min bil i galleriet. Länk |
|
|
Mycket Nice! Vilken skillnad :-) Skulle inte skada om du sänkte den lite oxså |
|
|
Hej, lidman har du Ome-numren på de 2 sidopanelerna som du var tvungen att köpa till ? |
|
|
Lidmalm var namnet! ;) Visst har jag det Regskylthållaren M-technic 51112252017 , 2075:- Avtäckning Vänster 51112253001, höger 002 på slutet, 800:- /st |
|
|
sorry, lidmalm, slarvigt av mig, men tack Du gjorde aldrig något bildcollage under nedmonteringen ? Är det nåt tips som du kan/vill dela med dig, ang. just "jobbet" med att byta spoiler fram, (tillvägagångssättet) Var det några gömda skruvar tex. m.m. ? Måste man ta bort innerskärmarna ? Hur lång tid tog det ? Det blev verkligen snyggt, men tycker du att det var värt alla dessa sköna tusenlappar, ändå ? (jag står nämligen "i valet och kvalet", och grunnar,hmmm) Själv funderar jag på att prioritera byte av den "fula" (gubbiga) org. Ratten till orginal treekrade ratten (airbag), som kom -95 tror jag, men den är som vanligt jäkligt dyr..... men...... Det blir nog både och, pust........ mvh eddie |
|
|
Jag gjorde inte jobbet själv utan lämnade bort allt till Per Larsson i Huddinge. Enligt honom är det iallafall ett hästjobb, och min front hade tydligen varit nedmonterad en gång tidigare utan att mekanikern satt tillbaka allt rätt och struntat i att bytt de grejer som var nödvändigt. Nu ska dock allt vara schysst igen. Angående om det är värt det....ja säg det. Har ju som sagt redan kostat ca 13000 och då ska nummerskylthållaren och det på också plus lite lack på den. Men helt klart har fronten fått ett lyft tycker jag så jo det är värt det :) Fast då ska man vara lite som oss också för att tycka det, jag vågar knappt säga till vänner och familj vad jag lägger ut på denna bil. Däcken kostade ju som en Thailandsresa t.ex som andra ser det. |
|
|
jo, det kan nog stämma, - att det underlättar om man e lite "knasig" du har inga tips hur/om man kan få tag i en beg. sportratt ? |
|
|
Lidmalm: Det är ett hästjobb minst sagt att demontera fronten. Har en skada som skall åtgärdas på den röde och Dr Per suckade när jag sa frontdemontering och en massa annat:)) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.