AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.749

M-roadster till salu.

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Länk

Lustgas, annat sprut, 400hk, 18 tums Hamannfälgar...
Vems är denna bil? Har inte sett eller hört talas om den vad jag vet...verkar ruskigt billigt iaf =)

/// Viktor

Mer mos till folket
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
verkar ju helt sjuukt! allt kan ju inte stå rätt till me den! nått skumt lär det va! när du knappt får en fin orginal under 200 lök!

M.E
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Det lilla jag vet är att jag träffat ägaren för en tid sedan, han var med och arrangerade en träff i Göteborg för nåt år sedan. Han gav ett trevligt intryck. Han hade sin Mitsubishi Evo den gången, så jag har inte sett z3 live tyvärr, bara på bilder.
Killen gillar uppenbarligen när det går undan, så z3 rör nog på sig. Vad gäller pengarna, så är det nog inte där hans sko klämmer tror jag (om jag får spekulera utan grund om folks ekonomi).
Mats
Kevin var med på ett möte i Jönköping, tror det är ganska rätt pengar för den bilen som enligt mig är rätt sliten. Personligen skulle jag försökt pruta ännu mer, killen kör hårt om man säger så.

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Ingen som ska inbilla mig att en trimmad M-roadster ger mer pengar vid försäljning. Den har ju gått över 10k mil dessutom.
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Highway Star

Håller med dig! Men folk brukar ta extra betalt för bilen när det sitter tok fula vingar på & motorn är trimmad!

M.E
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Inte för att det har med diskussionen att göra men bilen verkar stå i ett garage med en tyskareggad Toyota Supra och en Honda NSX. Med andra ord i ett sportbilsgarage.

Supran ser riktigt breddad ut!
Snyggt är ju en smaksak...

/Bo-Erik
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har sett ett flertal M-roadsters som för runt 180' (annonserat pris). Att den är utrustad med lustgas ger bilen ett lägre värde enligt mig.
Tycker priset låter ganska normalt.

Givetvis är skicket avgörande för priset och hur just denna bil ser ut vet jag inte.

Racerbilen: Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Fredrik M: Om du tycker det är dyrt med 179k för den bilen, hur mycket skulle du då betala för en 2,8 97a?
Inte mer än 80 000kr väl?

Z MMM Coupe
han heter kevin ja han har många coola bilar som "demon-supran" han ska även ha en viper med kompressor x 2 mm
Anders, 179kkr är inte dyrt för en fin M Roadster, just denna bil tillhör inte riktigt den kategorin och det är ju just detta ex. vi diskuterar. Inte en kalasfin bil med några få tusen mil på mätaren.

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Fredrik M. Håller med ditt sätt att resonera här. Priset på bilen avgörs av dess allmänna skick och underhåll inte av dess modell...
An
779
Anders Olsson
Jaha det är så det funkar.. Så om en bilmodell kostade 65%mer än en annan modell när den var ny spelar ingen roll när de är begagnade? sen att det tillverkades 10 gånger fler av den ena modellen på verkar inte heller priset?
Nä det är skicket som avgör, helt & hållet!
Det är därför man ser att z3 96or med få mil ofta ligger högre än M Coupér
Var in & kollade på mobile.de om marknaden instämmer:Länk det var första hela z3. Här är första hela M:Länk hmm dubbelt så dyr fast den hade gått längre?? Vill man ha tak så blev det 60k xtra att hosta upp: Länk
Med andra ord, en Dressman kostym kommer aldrig att få samma pris som en Armani om de är i samma skick =)

Z MMM Coupe
An
779
Anders Olsson
Hittade en M Coupé föe endast 10k mer än 2,8: Länk bevisar helt klart att det är skicket som avgör inte modellen ,o)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Anders Olsson:
Jag ska förtydliga mig så att även DU förstår. Det är skicket på aktuell bil relativt likvärdiga bilar som avgör priset. Inte bilens modell i säg självt. Eller du kanske betalar 200k för en frontkrockad M-roadster exempelvis? Enlgit ditt sätt att resonera så gör ju det om jag hårddrar ordatolkningen på det sätt som du gör det *asg*.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Haha.. ja din länk visar ju VERKLIGEN att skicket har stor betydelse vad gäller dess pris... *LOL* :))
2,
295
2,8 power
Visst har du rätt Anders!

Dock så är dina exempel i ytterändarna av prisintervallet. Den billiga för 6k känns inte helt ok. Kanske stulen vilket han avspegla sig på priset. Då är det egentligen inte skicket som sänker just de bilens värde, men JA Anders, jag håller fullständigt med dig!

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
2,8 power:
Ännu en som inte fattat att det är bil gentemot likvärdig bil vi snackar om inget annat. Spelar ni bara dumma eller ?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag tycker att en 318 från -88 ska vara dyrare än en 330 från -02 om skicket på den är finare !! *dööööhh*.
2,
295
2,8 power
Jag tror ni pratar runt varandra!

Självklart så är det skicket som avgör priset och inte i första hand årsmodellen eller hur långt bilen gått. Däremot så finns det många fördelar med nyare bil vid beg-köp. Chansen är ju generellt sätt större att bilen är i bra skick om bilen är en -00 iställer för en -97:a.

Modellen eller milantal är alltså ofta kopplat till dess skick. Med detta säger jag inte att det behöver vara så. Verligen inte! Men återigen så följs detta åt generellt sätt.

/Bo-Erik
Länk
An
779
Anders Olsson
Highway Star: Då misstolkade jag din mening
"Priset på bilen avgörs av dess allmänna skick och underhåll inte av dess modell..."
Kan tom. gå så långt som att en baksmäld M Coupé / roadster alltid ska vara dyrare än en fin 1,8 ;)

Z MMM Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.