|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Ska byta stötdämpare på min alpina och blev rekommenderad av Perre på B och M att jag skulle köpa bilstein sprint eller sport istället för original som är likadana fast dyrare enligt Perre. Vilka e bäst, original alpina bilstein eller sprint/sport? Nån som har bytt dämpare på sin B10 V8? Vilka dämpare använde du? Ska man även byta fjädrarna? | |
|
Vad jag har hört så är alpinas (bilstein) inte samma som bilstein sprint ! Och ja , byt även fjädrarna om det har "satt" sej eller ser allmänt taskiga ut ! Annars så prata med "Stephan" här på forumet (han har den svarta BiTurbon) , som det finns ett reportage om på "ovanliga bilar"... Han kan säkert hjälpa dej , jag fick hjälp av han till min Alpina... Han fixade även ett bättre pris än vad Bmw kunde göra ! Billy B10 , Alpina Club Schweden Länk |
|
|
På Alpina B10 E39 sitter mig veterligen BOGE/Sachs-stötdämpare originalmonterade, inte Bilstein. Jag hade tveklöst köpt original Alpina dämpare samt fjädrar. Tror att bilen tappar lite av sin fina kompromiss mellan sport och komfort med ett Bilstein sprint-paket. Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
|
Jag tror att jag kommer satsa på orginal... Är det någon som vet om Alpina använder bilstein el sachs dämpare original på e39? Hur mycket rabatt i procent får en som jobbar inne hos BMW när han köper reservdelar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.