AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.137

Byta bränslepump på 320-87

Hej !

Sitter lite taskigt till, kärringen ska ha bilen, måste byta bränslepump..har varit och fixat en från en bmw 323-87..det ska väl inte vara några problem ?
Men det var egentligen inte frågan, utan den är:
är det någon som vet hur och var den sitter ?

Mycket tacksam för svar.

framför vänster bakhjul sitter den på min
nja...nu är jag osäker...en kompis har kollat och han säger att framför vänster bakhjul så finner han bara "bränslefilter".....

Under baksätet på höger sida sitter tanken...+ en del kablar + tankmätare .....är det månne där bränslepumpen sitter ??

men helt plötligt pratar han om att han fann en lucka på vänstersida med et bränslefiter i ....

Sorry,blev lite fel av mig där :)
An
8
Anton V
320 i - 87
325 i Touring - 02
Hej !

Har en 320 i - 87 och på den sitter bränslupumpen framför vänster bakhjul, jag har själv tagit lös den i samband med andra arbeten, om det även sitter filter där är jag osäker på, men pumpen sitter med 90 % sannolikhet där.

\\ Anton

svintoleffe
bränsle pumpen sitetr vid vänster hjul sen kan det ju även vara matar pumpen i tanken som har apjat

Länk Bimmern
MVH Leffe
Hej !

Var hemma i helgen och kollade själv, brorsan har en sånn "gör det själv" handbok för BMW 3 serien.....jesus den var bra ! ....massa fina illustrasjoner...det tog 3 minuter att få loss bensinpumpen som på min sitter i bensin tanken...nu gäller det bara att få tag på bensinpumpen så ska väl förhoppningsvis alla problem vara lösta.

Tack för alla innläggen !

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.