|
|
|
|---|---|
|
Er alla som hjälpte mig med min 325i. Tempen steg på landsväg och jag trodde det var toppen. Efter en massa tips så har jag nu ikväll bytt fläktrem och vattenpump och nu går den som en klocka. Ingen skenande tempmätare och en hel topp! Tack till er alla!!! KICK IT! | |
| grattis och kör försiktigt!!! | |
|
Är det svårt att göra det själv? Har mekkunniga syskon som skulle kunna hjälpa mig men är osäker på om man kanske behöver bärga den till verkstad istället...Frågor! 1.Vars köper man den billigaste pumpen? 2.Vad behöver jag montera bort i motorrummet för att komma åt ordentligt? 3.HUr länge upskattar ni att det tar? 4.Vad skulle en verkstad ta för jobbet ca? ÄR VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR! BMW 325i -92 |
|
|
1: Köp en pump av god kvalitet, tex på Mekonomen eller varför inte BMW? 2: Viskofläkten måste bort,drivremmen likaså. Sen kan det underlätta att lyfta ur kylaren oxå... 3: Bytte tidigare i år vattenpump/termostat/kylare på min bil o det tog inkl luftning mm gissningsvis ca 5-6 timmar långsamt o noggrant skruvande (i själva verket tog det ca 1v då jag tog lite i taget...) 4: Kan bara gissa vad en verkstad tar för jobbet exkl material, men jag tippar på ca 1500-2000 i arbetskostnad (3h jobb för en kompetent mekaniker på sin höjd) Är du lite händig o tar det bara lugnt o metodiskt så grejjar du att byta själv. Här finns en liten en "guide" du kan se hur man gör för att byta vattenpump:Länk |
|
| Ok tack för svaret, går ju ändå inte att få tag i något nu förän på tisdag pga påskhelgen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.