|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att det finns säkert nån här på sidan som kanske kan ge mig ett snabbt och enkelt ca-pris på vad det skulle kosta att lackera Front(ramen runt grillen och frontspoiler), baklucka + m3 Gt vinge? färgen det rör sig om är techno-violett. Bil M3 E36. MVH Andreas | |
| Lackering är tyvärr inte billigt. Räkna med att varje del kostar ca 1500-2000kr+moms att lackera hos en mindre lackerare, möjligen är vingen lite billigare. | |
|
Betala i kakburken istället för kassan brukar löna sig. Annars är lackering inte särskilt billigt alls, fick ge 840kr för att få min M-list på bakluckan lackad, och då skulle annat lackas i samma färg ändå, så det var bara att spruta i 10sek till... |
|
|
Ofta blir det dyrare att lacka smådelar då lackerarna har nåt som kallas ställtid (har jag för mig) alltså tiden som deras lackbox upptas av dina grejor o torkrummen likaså. Jag hade min bil inne på omlack av framspoiler o ena framskärmen i ett försäkringsärende. La till 3000kr och fick huven och andra framskärmen lackad samtidigt. Det hade kostat mycket mer om jag åkt dit nån annan gång o velat ha huven och skärmen lackad då istället... Försäkringsbolaget betalade ställtiden, och Peter fick en lack hyfsat billigt :-) |
|
|
Länk Den framspoilern kostade förövrigt 1000spänn plus moms att lacka på en firma, vitt och med kvitto och allt. Dock inte samma firma som utförde min andra lackering... |
|
| Tack för alla svar. Jag hade en 325 e36 som första BMW och var Diamantsvart. Lackerade huv/frontspoiler/ram vid grill och framskärmarna på den. jag demonterade allt förutom skärmarna vilket lackeraren gjorde. det kostade mig 7200 om jag inte minns fel. nej det är verkligen inte billigt att lacka.. Som MrWeizel sa... Man får hoppas man hittar nån som har dåligt me pengar i kak/kaffepengar! | |
| peter_1982: var har du köpt den spoilern? kostade mkt? | |
| Jag kan lacka för rimliga priser. | |
| Det skiljer sig väldigt mycket i pris och kvalitét hos olika lackerare. Det gäller att hitta en duktig som kör lite vid "sidan om" sina större jobb. Låt dom ta jobbet när han hinner så brukar det gå att få bättre pris. | |
| Luis --> Vad tar du för en kofångare (fram) på en 325 E46:a i SafirZvart? En prisuppskattning skulle va bra... | |
| DEt beror på om den har någon ska eller inte!! men jag tar 30% mindre en din lackerare ungefär!! 1500-2000 för ett bra jobb. | |
|
luis: Synd du bor så långt bort, jag har lite delar på bilen som hade mått bra av ett sprut eller två. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Luis--> Tänkte lackera då det blir lite varmare ute. Vill inte lacka nu när det inte syns så mkt och när det e så dåligt väder. F.ö så har färgen flagnat från min stötfångare så det är ingen krock. Men kan man höra av sig till dig när det blir dags? Har du nåt nr. man kan nå dig på? | |
|
Det gör du rätt i!! men ring då mig när det börjar bli dax!! eller maila mitt mail är antoniocadavid@hotmail.com och mitt telefon nummer 0739098166. Mvh Luis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.