AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.098

Bridgestone runflat vinterdäck är SKIT

Johan Strömberg
Har b-stone runflat v-däck på min e91 330i. Det är ett rent skämt hur dåliga de är. Finns rf däck med dubb? Annars får det bli hakka4, Vad är era erfarenheter?? Kan lika gärna köra med sommardäck.

mvh

Johan
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Skippa run "platt".. Dyrare, stötigare, sämre urk

/S
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hakka 4 finns som RFT.

Jag valde dock vanliga Hakka 4....dock inte monterade ännu... (väntar på bilen)

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Hakka 4 RFT monterade i dag. (Under inkörning dock)

Svårmonterat var orden från däckfirman...
Kan inte nu bedömma däcken men de är lite stötiga. I övrigt känner jag inget fel eller konstigheter.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
"Har b-stone runflat v-däck på min e91 330i. Det är ett rent skämt hur dåliga de är." På vilket sätt är de dåliga? Vad är det för modell? 18"?
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Jag har Continental Winter Viking 2 (dubbat) RFT, funkar kanonbra tycker jag. Mycket bra vägkänsla för att vara vinterdäck!
Tar upp en gammal tråd. Jag håller på att försöka få min bil levererad på vindterdäck istället för sommardäck (skall montera egna BÄTTRE däck själv till sommaren). Kan de (om de vill) montera Hakka 4, inte rft från fabrik?

fakerlin:
Du vill alltså få bilen levererad utan sommardäck men med vinterdäck på istället? Det går om dom vill. Då köper dom in dina sommardäck och sen får du betala ev. mellanskillnad. Har flera kommit på samma idè så kan det bli tufft.

Keep Your Distance!
Ja, vi får se vad de säger imorgon. Poängen är att jag vill ha ett par original 18" däck (Styling 195) och jag vill sätta på några riktigt bra däck på dem till sommaren (tips?) vilket innebär att de får sälja ett gäng fälgar till mig (till överpris)för besväret, samtidigt som jag vill ha genuin glädje av x-driven under vintertid. Hade Hakka4 på min Saab 225/45/17 och de är ju sanslöst bra, men jag är dålig på sommardäck. Blir troligtvis i dimensionen 255/35/18 bak och 235/40/18 fram, vad tror Ni, Goodyear F1? Tips?

fakerlin:
Varför skulle dom sälja fälgarna till överpris?

Keep Your Distance!
Bara min åsikt, många av originalfälgarna tillverkas i Norge på samma fabrik som replikorna. Men så är det ju med alla märkesvaror antar jag ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.