AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
361

Vilken årsmodell av 318is ska man köpa?

Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Tjena!

I tisdags så krockade jag ihop med en V70, som inte lyckades stanna vid väjningsplikt då jag kom körande på huvudled.

Min vinnterbil (318i-88) blev skadad på huven, skärmen kofångar`n, plåten under kofångar`n samt blingersen och frontplåten under motorhuven.
Jag misstänker att dom inte kommer fixa min bil då den har ett par år på nacken.
Jag kör iofs. med bilen nu då den inte ser allt för jävlig ut och alla lampor och blinkers funkar.

Så....... Om jag blir tvungen att köpa ny bil, Så tror jag det blir en 318is. ´
Men vilken årsdodell av dom är best att köpa? Det är väl olika stark motor i dom om jag minns rätt?
Vilken årsmodell var starkast??

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
Ka
48
Karv
318is-90
Tipset jag fick va så ny som möjlig... typ 89-90 har själv en 90 nu..... är möe nöjd mä den....

/Marcus
Peter
köp 90-91 då får du mest för pengarna.. och så får du 16v motorn, elelr du kanske funderar på en e36:a? isf ska du ha en med m44 motorn!

mvh PETER

Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Man tackar för svaren!

-Peter, Ja det förmodligen var min bil du såg. Men du skulle se hur V70:n såg ut.......... Den kommer förmodligen inte rulla någe mer. Hela motorn hade flyttat sig, så karln som körde kunde inte ens få ur växeln. Den står på Bilia nu, åk och titta på den vetja!

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.