|
|
|
|---|---|
|
Håller på att dra kablar till koferten, har inhandlat lite billjud! Men nu får jag inte loss baksätet vilket jag hade tänkt att dra kablarna under. Jag har testat på alla möjliga vis nu. Kört in en kofot under och det sitter ganska löst. Det borde vara ett par fästen någonstans eller liknande. Även plasten runt bältes"kontakten" känns som om den blockerar sätet. Hur får man loss den? Testat att benda lite men det tar emot, vågar inte ta i hårdare. Så finns det några här som har dragit kablar till koferten och kan berätta hur dom löste det? | |
| Ta tag i framkant på sätet och ryck till ordentligt uppåt så lossnar det (inga kärring ryckningar, förstått) | |
|
Hej vilken del av baksättet ska du plocka bort??? Nedre(sitt)delen är fäst med en bult på mitten direkt under nedre kanten på sittsen. Tar du nedre delen så kan du komma lättare åt ryggstödet som är fastskruvad nere där bältet går. 2 bult en på varje sida. Lyft ut o sedan upp ryggstödet så kommer du åt några lämpliga plugar där kan du dra sladdar genom. Lycka till! MVH Blyfoten |
|
| Grabber! vad menar du med (nedre sitt delen) har ägt tre e34 och ingen av mina bilar har haft fastbultat säte? | |
| jag har också en e34.sittdelen skall bara ryckas upp,e28 däremot är skruvad på mitten. | |
|
På min 540 E34 är det bara att rycka i framkanten, man tror nästan att man ska ha sönde r den, men man måste ta i lite, samma när du sätter tillbaka. Då trycker du ner tills det klickar (du märker) Lycka till! beemoholist |
|
|
Så då var det fixat. Ryckte och ryckte men fick inte upp det. Men min kompis som är så pass lång(liten) att han kunde stå där inne och rikta rycket mer uppåt och så lossnade det. Vilket lättnad! Var inställd på att behöva dra kablarna längs sitsen. Tack för all hjälp! |
|
|
Ursäkta Maxflak vill inte nedvärdera dig .. men men var det inte så att du bara ryckte som en kärring ändå skratt .. hoppas du tar det rätt.. det lät bara så roligt när detvar en som skrev inga kärring ryck utan ordentligt.. och du skriver Ryckte o ryckte men fick inte upp det .. Bimmer |
|
|
Nej ryckte hårt men fick ingen bra vinkel. Är så lång. Kompisen ryckte lösare men han kom in i bilen och kunde rycka rakt upp i rätt vinkel. Ja nu när jag läser ser jag att det ser lite roligt ut, men så var inte fallet iallafall! |
|
|
Du har väl antagligen ryckt i mitten, man ska rycka i hörnen:) då lossnar de lättare:D Det är ju ENORMT fint att dra kablar på e34:an när man kan ta bort vit plasten där o dra under fotstegen:D Mvh / Magnus BMW 525, 24v |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.