AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.268

bmw-problembil eller?

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
jag är en enormt stor bmwälskare måste jag berätta först och främst och har hållit på med bmw i snart 20 år och kommer väl att göra så till jag dör!!!men rätta mig om jag har fel!?när man läser allt som finns här på forumet så får man uppfattningen att iallafall nyare bmw går sönder både här och där väldigt ofta,snart börjar väl även jag tro på min audi älskande granne om allt skit han snackar om bmw,vore intressant med synpunkter på detta!!
sise
De beror mycket på att alla skriver om sina problem här o försöker få hjälpa ,, alla bilar krånglar de är ju så o kommer alltid vara , skulle inte vart så kul o läsa om alla skrivit positivit om bilen ,, typ JA idag har bilen gått helt perfekt . de har inte börjat rosta i huv eller baklucka än =) "På min e46:P

Alla märkesbundna forum domineras av problemrelaterade frågor. Felen är äkta, men andelen fel avspeglas inte av andelen inlägg på ett forum. Jag har hängt på Audiforum, Volvoforum och BMW-forum, det är likadant på alla.

Den som tror att BMW tillverkar felfria bilar får sig ett bryskt uppvaknande när de besöker Autopower första gången, men det är som sagt nästan bara om man har problem som man startar en tråd.

Besök Vi Bilägares "Felanmälan" om du vill läsa om fel på alla möjliga bilmärken: Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Håller med om att det verkar vara rätt så mycket problem på lite nyare bilar, men alla bilar har ju problem..

Dessutom är mycket av frågorna här servicerelaterade, underhåll som måste göras, andra lämna in bilen för sånt kanske, men här är det många som gör mycket själv, därav funderingar kring det.

Men visst, vill man ha en bil som bara rullar på så finns ju riskokarna till tjänst. Men som du säkert vet är det mycket roligare att göra i ordning gamla BMW:n och rulla i den, än att åka i en rullande konservburk.

Audi är inte mycket bättre än BMW, dem har sina nackdelar också. Men vissa saker är ju typrelaterade, t.ex. spindelleder, dåliga kylare, dålig vattenpump, lösa oljepumpsskruvar osv.

Problembil skulle jag knappast vilja kalla BMW, har kört min bil i drygt 4 månader och inte behövt göra någonting med den, in genom besiktning med blanka papper, tanka och köra. Det enda är att jag har bytt 2 glödlampor och servat den. Att jag fixade larm och sånt för 5000 var något jag gjorde frivilligt, summa sumarium är jag otroligt nöjd med denna bil!
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
jo bmw för mig är livet,vet ej vad jag skulle göra utan!cykla förmodligen,kanske är många av bilarna som det handlar om här import eller?att en bil börjar klydda när den har gått 30000-40000 mil är väl en ursäkt så god som någon!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Jag har också lika uppfattning om nyare bmw följer mer problem,iofrs inte så konstigt när man trycker i kilometervis med kabel o en skottkärra styrboxar:)
Sen blir man ju ganska illa till mods när bilen man köpt har full service bok och man upptäcker att orginal bränslefilter sitter kvar.Samtidigt gillar jag fullmatade bilar tex så är min 740 helt underbar att färdas i,sen att man måste ha flyttat ut en dator i garaget får man ta.
Man behöver inte åka riskokare om man söker en stridsvagn det finns ju 2002,min bruks får endast ny olja emellanåt o motorvarvet är sällan under 4000rpm,ok hardyn flög i 8a delar en gång men thats it.

Mvh/Micke

Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Bilar går sönder, så e de bara...

vi som hänger här kör ju inte runt med trasiga bilar utan vill få det fixat så fort som möjligt.... då slänger man ju ut en tråd om tips :-) eftersom de flesta här gör det så blir det stor mängd trådar om diverse små/stora fel, vilket kan uppfattas som att bmw är en problembil....

jag e sån i allafall, alltid kul å bra med tips som underlättar plus att man har en bil där allt funkar :-)

alla 5000:- bilar man haft har ju grymt mycket småfel men de har man ju inte brytt sig om de bilarna e ju kalas bara de rullar :-/

Min pärla :-)(på övertid :-( )

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.