|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att min 328 inte startar man måste Låsa den o sen öppna den igen för att den ska starta . Är det bara att lämna in på verkstad eller kan jag göra något själv Tack på förhand. Zimon | |
| Låter ju som något relaterat till larmet och imobilisern tycker jag. Vad händer när du ska starta den de innan du hållt på med låset o så? | |
|
Asså ibland kan jag starta den direkt utan att behöva låsa den o så Och ibland kanske jag måste låsa den o låsa upp den tre gånger eller nått för att den ska starta Och då starta den direkt utan problem ... Jag tror också det har något med startspärren eller nått ???... Tack så mycket Zimon |
|
| en glapp kontakt nånstans? | |
| Jag har haft samma problem med min. Bytte batter så löste det sig. Det krävs en del ampere för att immobilizern ska slå till. Motorn drog runt ordentligt med det gammla batteriet men den startade inte förrän man gjort ett nytt försöka att slå till immobilzern "låsa och öppna". | |
|
Kan jag ha samma problem...????? När jag skulle vända bilen och köra in mot stan så fick ja kärring stopp.. När jag skulle starta den igen så hände ingenting mer en startmotorn lät som vanligt men den hoppade aldrig igång... väntade typ en minut sen startade den igen som inget hade hänt... hände typ 2ggr Kan det va samma ??? |
|
| Jag har också larm i min förresten | |
|
Ni som kan ... vill ha svar ! Mvh// Biran |
|
|
Tror inte immobilizern slår ifrån förrän antingen när man låser eller drar ur nyckeln. Annars skulle inte vårt knep med att låsa och låsa upp bilen ha ngn inverkan. Därför tror jag inte det är samma problem. Jag får tillägga att jag skjuter från höften nu... |
|
|
gjorde samma som BMW4-ever: bytte batteri. har absolut inget problem med det nu. mitt batteri var så dåligt att antispinnet slog ifrån emmelanåt.... så lägg en slant på ett nytt batteri du.. |
|
|
Men hur kan det va batteriet egentligen när startmotorn går som vanligt... Den liksom orkar dra runt hur bra som helst... men kan det va så ändå alltså?? Mvh//Biran |
|
| startspärren behöver ampere för att slå ifrån.ett dåligt batteri har inte den amperen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.