AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.838

Kapell på bil under vintern?

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Om man har en bil ståendes utomhus som brukas dagligen, kan man över natten dra över ett bilkapell för att inte få bilen full av snö nästa dag??

Min Bil - Länk
Faktum är att det under de flesta utom de riktigt dyra kapellen samlas kondens och fukt som ökar risken för rost. Det bästa är om bilen inte utsätts för alltför stora temperatur- och fuktighetsförändringar.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Fukt och kondens under kapellet är inte det stora problemet.

Problemet är att det alltid blir sand/grus imellan, även om bilen är nytvättat så blåser det upp sand.

Sen fladdrar kapellet i vinden och det funkar som ett sandpapper.

Om man har en riktigskrotburk som redan är matt och repig så kan man ju använda kapellet för att slippa skrapa rutor.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hehe så illa...då skippar jag den idén :)

Min Bil - Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
E38B12: Hur är det med BMW:s kapell? Rätt dyrt, är det nåt att ha?

Wilhelm Svenselius
Ci
531
CiM
325ciM-04
e34:

motor och kupé värmare är det bästa alternativet tycker jag. bara starta och köra en varm o skön bil. :-)
W2K,

Vet inte, har inte sett hur BMW's kapell ser ut. Själv köpte jag Biltemas-skitkapell för 2 år sedan, använde det en natt. Sedan rensade jag ut andra halvan av garaget och ställde bilen där för det var attans vad fuktigt där var under :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Alla har ju inte tillgång till el under nätterna så man kan använda MoK-värmare,men de är ju helt klart de bästa alternativet + att bilen blir något mer miljövänlig under dom första minuterna(för dom som tycker de är viktigt)
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Vad är rekommendation om man ska ha en bil ståendes utomhus hela vintern utan att den används?

Jag har tillgång till garage, men det är inte så stort så att det blir ganska bökigt om man behöver in i garaget.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
CiM: Jag har nyss monterat MoK värmare men pga en fuktskada i lägenheten bor jag inte hemma dom kommande tre månaderna så jag har inte längre tillgång till el! :(

Min Bil - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.