|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om ngn av herrarna har inspekterat M5:an som är till salu på bilauktioner? Prisnivå? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
inte mer än det jag läste förra gången de försökte sälja den. tydligen hände något, eftersom den som då bjöd knappt 150' inte köpte den. tyder väl på antingen oseriös köpare eller fel på bilen som inte stod i beskrivningen. personligen tycker jag 150' var för dyrt för en M5 som kräver ögonblickliga reparationer på runt 20', med tanke på allt annat som kan vara i behov av utbyte. mvh Johan |
|
Länk Förmodligen så finns det alltså fler fel än de som står i infon, eftersom dessa fel inte är värre än på någon annan M5:a som är till salu... Var o kollade på en annan -99 för någon vecka sedan och den hade också kass koppling och pixelfel i kombiinstrumentet. Detta ex hade även lite smårisig lack men det är väl ingen som inte går att åtgärda?? Får man den för runt 150' så bör väl denna vagn vara en hygglig deal?? Fanns ju fin dokumentation + att den funnits i Sverige sedan 1999-07-03 vilket bör innebära att den servats hos svensk verkstad.... Hade jag varit sugen på M5 så hade detta helt klart varit ett alternativ! - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
kilroy |
Bilen ser sunkigare ut i verkligheten än på bild enligt min bror som sett den. Mycket repor och lackskador. Dessutom är den inte besiktigad vilket betyder att det kan tillkomma ett och annat. Pixelfelet kan bli svindyrt att fixa och kopplingen är slut. Nöjer man sig med att byta kopplingen, och se till att den klarar besiktningen, så kommer man troligtvis hyfsat billigt undan. Problemet är väl snarast om man vill köra omkring i en exklusiv prestandabil som ger ett rätt sunkigt intryck?? Vill man till varje pris ha en E39 M5 så kan man nog göra en hyfsad affär. Vill man återställa bilen till ursprungsskick så blir det troligtvis rätt dyrt... Mvh kilroy |
|
Har någon kläm på hur många E39-M5 som finns i Sverige? Bara på blocket finns ett 40-tal till salu när jag kollade i lördags. 90% av 99/00 års modell. Var är alla 02-03? "Inga" sålda? Ägarna behåller? Var det inte ngn här som förde register över bilarna eller får de olika vagnskod hos vv nysåld i S/imp senare? ................? |
|
kilroy |
Att majoriteten av begagnade E39 M5 är -99 och -00 beror väl på att dessa snabbast uppnår 10-12.000 mil vilket för många är en "osynlig" gräns då man gärna byter bort sin bil... Mvh kilroy |
|
Fråga Schnitzer han har ett register på dom, jag har för mig det var dubbelt som många som jag samlade på mig ca250st, som jag förde över till Schnitzer. Försäljningen och tillverkningen av Europamodellen av M5 E39, sjönk drastiskt dom två sista åren, jag orkar inte just nu, men låt mig gå längs chassinumren, så kan jag få fram ett nästan exakt antal, tillverkade 2002-03. Mvh Stephan |
|
| Åhå! samlade ni info i annonser/real life etc, eller köpte ni utdrag av vv? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.