|
|
|
|---|---|
|
Hur tycker ni andrahandsvärdet på E46:orna står sig nu när E90/E91 har funnits ett tag (iallafall E90)? Jag tycker inte det har skett några större förändringar. Hur länge står sig värdet? E39:an börjar tappa lite nu... det finns många fina '01:or och '02:or till ganska moderata priser. | |
|
Tycker inte heller man sett nåt speciellt värdefall ioch med e90 introduktionen. Kan tänka mig att nyare e46:or kommer at tappa en del när begagnade e90 lite mer frekvent dyker upp på marknaden. Racerbilen: Länk |
|
|
Min teori är att framåt våren/sommaren när Beg E90 kommer finnas i större utsträckning börjar värde minskningen kännas. Då ersätts även Coupen och hela 3 serien har förnyats. Jag är förvånad över hur bra nyare E39 står sig andrahandsvärdesmässigt, Det skall bli intressant och se hur länge det håller isig. En annan smått märklig företelse kring E90 som jag inte märkt av på E46 är att det är många beg bilar med 300-500 mil på mätaren till salu. Detta är alltså inte demo bilar utan bilar som säljs privat eller har bytts in. För mig verkar de vara ekonomiskt korkat att göra så, men onekligen är man inte nöjd med sin bil om man byter in den efter några hundra mil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Blev överraskad när jag sålde min E46a över hur enkelt det var. "Rätt" bilar kommer alltid att ha ett hyffsat värde och vara relativt lättsålda. Faceliftade touringbilar (gärna med diesel?) kommer stå sig bra. Men räkna ändå med ett generellt tapp pga bilarna dels blir äldre och att nyare e9xor börjar kommer ut på marknaden. |
|
| acey : Sålde du privat eller till/via bilfirma? | |
|
Bones: Privat. |
|
|
Acey Märkte tyvärr inte att 330d Touring -02 var spec lättsåld förutom när jag sänkte priset ordentligt........= ( |
|
|
Wadstedt79: Tror de mindre motorerna är lite enklare (eftersom de är billigare). Jag dock "glädja" med att min 330ci var extremt lättsåld däremot. Men en 320dT -04 med m-paket, och de nödvändiga paketen + läder förmodligen skulle vara en utav de mest lättsålda BMW bilarna om jag får spekulera lite. |
|
|
I somras när jag letade nyare E46 touring var det ett enormt sug efter ffa. 320 Touring, både på privatmarknaden och hos handlare. Dessa sålde sig självt så länge bakgrunden, milen och utrustningen var "rätt". Sedan dess har ju E91 dykt upp men jag tror att nyare E46 lär hålla värdet ganska skapligt, åtminstone tills E91 dyker upp i större antal på begagnatmarknaden. Att E39 Touring forfarande håller värdet bra tror jag beror på att E61 fortfarande är för dyr för många begagnatspekulanter. För de allra flesta är det stor skillnad på at pynta 180 eller 280kkr för en bil om det bara skiljer 1 eller 2 årsmodeller. Dessutom gissar jag på att E39 fortfarande tilltalar fler köpare designmässigt. |
|
| Jag har knappt sett E90 än ute på gator och torg. Det är nog därför E46 står sig bra i pris fortfarande. | |
|
I skåne myllrar de av dom. ser flera varje dag. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jag håller med wendtan, E90 är en mycket vanlig syn trots att den debuterade i våras. | |
| Som jag skrivit förr, jag tror att det mesta av raset kom innan e90 lanserades, då det knappast var ngn hemlighet att den var på väg! | |
| Det riktiga fallet för E46 kommer när de första E90:orna kommer tillbaka från leasing etc, men visst har E46 fallit ordentligt senaste halvåret. | |
| Tyckte raset mellan 2003 och 2004 var mkt värre (därför kunde jag ju inte låta bli att köpa min förra året, den var ju så rasande billig!!) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.