|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag tänkte uppgradera ljudet i bilen och undrar vad det sitter för högtalare i den idag. Jag ser att sitter ett par nere vid fötterna, i framdörrarna och i hatthyllan. Högtalarna i hatthyllan har kåpor fastsatta på undersidor. Systemet är inget att hänga i julgranen egentligen. Vad är det för storlek på samtliga högtalare och är det värt att byta ut dessa om man ska köra utan slutsteg? | |
|
Det sitter oftast 5,25" i kickarna 2,5" + 1" i dörrarna och 4,5" i bakhögtalarna. Alltid värt att byta ut dem efter ett par år tror det sitter Nokia orginal i din bil. Byt ut de mot ex DLS, R/F , JL , Amega eller något som du tycker passa ditt öra. Kolla www.nardik.se de har fina saker och underbar service. MVH |
|
|
Ett stort problem är placeringen, volymen bakom och infästningen i kickpanelerna. Placeringen gör en enorm skillnad, är högtalaren riktad mot dig låter det 1000 ggr bättre. Minst lika viktigt är det att det är tätt bakom högtalaren vilket är omöjligt att få om du bara "sätter i" ett par nya 5.25". Provade göra en sluten låda på 5 liter till mina 5.25 och riktade dem uppåt mot mig, j*vlar vad fint ljud där blev och effekttåligenheten ökade enormt! Men visst är det värt att byta ut ändå. Slutsteg är också att rekommendera. Länk Detta är en bra idé att lösa det på, men man får offra utrymmet för fötterna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.