AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
709

Klantat till det med LCD skärmen i nackstödet

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Har klantat till det nu.. Jag monterade in 2 Lanzar 7" skärmar i nackstöden på X5an för snart 2 år sedan. För 2 veckor sedan sålde jag bilen. Då hade jag monterat ut ena skärmen som inte fungerade som den skulle. Denna blev sänt tillservice nu och jag får veta att dom inte reparerar den, men skickar mig en ny. Tyvärr så ser denna helt annorlunda ut och har en annan tillkoppling. Den ska tydligen vara kanonbra och kostar närmare 5000 NOK i butiken. Detta hjälper ju inte mig då denna inte ser likadan ut, passar inte i ramen i bilen och ledningen (som gå genom stängerna, hela sätet och under golvet i bilen) inte passar.. Vad gör man? Går det att bygga om ledningen tror ni? Den gamla ser ut som en vanlig S-Video kontakt. Har inte fått den nya än, men verkstaden säger att den ser väldigt lik ut, men inte passar... Suck..

Väldigt tacksam för hjälp!

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Vänta tills du får nya skärmen och kolla sedan hur kontakterna ser ut ,det borde vara samma antal kablar bara annan kontakt så det går nog att löda om , att den inte passar i ramen går inte att göra något åt utan det blir att montera in nya ramen istället.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Är det ditt besvär? Montera ur anrda skärmen med så slipper du bekymret. Du ansvarar ju inte för att de bytt modell men säljaren tycker säkert det.
ASken
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Tja, problemet är att bilen är såld och levererad. Han bor 40 mil bort tyvärr... Det hade varit enkelt om den var likadan, men nu är det ju inte bara att ¨koppla ihop ledningen och snäppa den på plats längre..

Mvh
Hosse

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Be om ett kostnadsförlag att bygga in den och erbjud köapren att ta halva eller montera ur den andra? Kan du hitta nån beggad på ebay.de kanske?
Lycka till
Asken
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Ja, jag ska vänta och se på den nya när den kommer. Antagligen i morgon. Sedan får jag ta en telefon till han.

Tack för hjälpen så långt!

Mvh
Hosse

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.