|
|
|
|---|---|
|
Var till Micro i helgen för att införskaffa lite av varje. Såg till min stora positva överraskning att dom börjat med Meguiars bilvårdsprodukter. Inte ett helt komplett sortiment men ändå en del, som säkerligen blir utökat framöver. Det visade sig att dom haft dessa produkter sedan augusti, när jag pratade med en av dom anställda, det har jag inte noterat förut. Kan vara bra att veta för dig som är intresserad och inte har lust att beställa över nätet eller via bilvårdare. Länk till Micros hemsida Länk Mats | |
|
Jodå, de har haft det en bra stund... Dessutom har de hunnit köra åtminstone 2 kampanjer här i Uppsala under sommaren, köp 3 betala för 2... Men som sagt, de kör mest utvalda tillbehör och konsumentvaxerna... Jag frågade om de kunde ta in andra produkter också (på beställning) men det gick inte för sig... Något jag verkligen tycker någon borde börja med så är det polertrissorna! Helt klart överlägsna alla andra.. Dock tar polerfirmorna hutlöst betalt för dessa här i sverige (250-340 kr). /M |
|
| Kan bero på att en trissa kostar ungefär 250:- i inköp | |
|
YipMan: Kan inte stämma. Jag köpte mina för 75 kr inkl. frakt från USA, så var har du fått de uppgifterna? |
|
porta |
Ja deras trissor är verkligen bra, men jag har även andra favoriter som är minst lika bra. SM Arnold, Automagic, Schlegel och Buff ´n shine. |
| Darklight>>>> jag vet att de är mycket dyrare här än i usa, sitter med meguiars prislista framför mig nämligen. Var beställde du ifrån usa, hur lång tid tog frakten osv. Jag är även mycket intresserad av att beställa dem därifrån nämligen. | |
|
Jag skulle också vilja veta varifrån och hur man beställer från USA. Meguiars i Europa håller helt hutlösa priser, cirka 3 ggr dyrare på allt jämfört med om man går in på Meguiars amerikanska webshop och kollar! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Länk Det tog mig c:a 10 dagar att få hem grejjorna, dock ställde tullen till lite trassel för mig, jag behövde skicka intyg på värdet i paketet.. (köpte grejjor för 4500:-) /M |
|
|
Fördelen är ju att man kan dessutom få tag i de nya produkterna för 2006 ifrån usa.. I Sverige har man inte ens börjat fundera på detta ännu.. Men som Porta skriver: Ta en koll på de andra märkena också! Om man ändå skall beställa från USA så kan man ju leta efter ett bra ställe att beställa allt från.. /Marcus |
|
|
Låter bra , Vad hammnade frakten på på ett ungefär? Var det problem att få dem att skriva ner varorna så du slapp tulla? |
|
|
Ang. frakt: Det har ju helt och hållet med vikten att göra, så det får du nog räkna ut själv... www.usps.com Sedan får du ta kontakt med Rick som har hand om autodetailingsolutions ang. tull. /M |
|
|
Darklight, jag försökte beställa från sidan du länkade till, men de säger de inte levererar internationellt! Hur länge sen var det du beställde? Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Jag beställde till i höstas någon gång, kanske oktober? De levererade då och hade levererat till väldigt många olika ställen i europa, verkar konstigt om de slutat göra det.. Men, om du kollar runt lite på sidorna så har du säkert sett detta: "International Orders * Do to a recent high volume of orders we are currently restructuring our ordering procedure for our international customers. We will not be accepting new orders until this has been completed. Please check back with us soon." Så, avvakta en stund kanske? /M |
|
|
Ok, tack för hjälpen. Hade missat denna infon. Har du beställt direkt från Meguairs tidigare? Försökte få igenom en beställning men det funkar inte. Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Meguars.com kommer inte skicka internationellt. Har frågat ett par gånger och även sett frågan komma upp på deras forum på meguiarsonline.com... Jag har haft kontakt med 2-3 st. handlare, men autodetailing var helt klart bäst... Det finns ett par bra ställen i England, då slipper du dessutom trasslet med tullen.. dock lite högre priser. Hoppas Porta kommenterar snart, han har stor erfarenhet av att beställa amerikanska grejjor.. /M |
|
|
Jag kommer ihåg att jag talat med den här, kan dock inte säga ngt om dem i och med att jag aldrig beställt.. Länk /M |
|
|
Hittade denna sida, de verkar ju skicka internationellt...har skickat ett mail ang fraktkostnader och tull... Länk Min sida Länk |
|
|
Frakten brukar som jag sade tidigare bli ganska precis vad USPS tar för internationella paket, såvida de inte använder dyrare transport som DHL eller UPS... Tullen är ju bara frågan om vad han skriver på paketdeklarationen och vad den svenska tullen värderar paketet till ifall de kontrollerar paketet.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.