|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 323i Coupe -98 och ABS och ASC har lagt av. Var inne på BMW verkstan här i S-tälje och de konstaterade att styrdonet krånglade. Nytt kostar 8000kr. Någon som vet något ställe som kan repa styrdon eller har erfaranhet av att köpa dylika saker på skroten. Vad är "rätt" pris från en skot? | |
|
Ny har den j-a styrenheten till ABS pajat igen. BMW verkstan konstaterade att styrenheten är paj. Men varför pajar dom??? Någon som vet någon bra verkstad för bilelektonik som kan felsöka ordentligt och hitta grundorsaken. Något fel måste det ju vara på själva bilen efter som styrenheten pajar.... |
|
|
Jag verkar ha nästan samma problem, styrdonet eller styrenheten för farthållaren är trasig och enligt bmw här skulle dom ha runt 7-8k för delen och nån tusing för själva bytet. Jag blev lite osäker då men jag tror det är styrenheten för själva bilen som man behöver byta, nån som har erfarenhet av detta? |
|
|
capman: Du kan alltid köpa en begagnad styrenhet och låta verkstan montera och programmera om den för din bil. Så gjorde jag förra gången min ABS styrenhet pajade. Tag reda på vilken styrenhet det gäller, helst artikel nummer. Sen kan du söka på: Länk Länk Det som irritera mig är att min ABS styrenhet pajade igen efter bara 3 år. Blir lite dyrt varje gång den pajar. Det måste ju finnas någon grundorsak..... därför skulle jag vilja hitta någon bra bilelektronik verkstad som kan felsöka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.