|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 328 -99 som har gått ca 14000 mil. Det senaste året har jag haft lite problem med växellådan. Spaken centreras inte! Alltså om jag kopplar och ska lägga i 3:an, läggs 5:an i, för att få i 3:an måste jag mecka som fan för att hitta rätt läge. Spaken ligger alltså alltid till höger. Detta uppstår bara när bilen är kall, nu när det är vinter uppstår det alltså nästa hela tiden. :( Jag har snackat med min bilmeckar men han vet inte vad det är för fel. Jag hoppas att någon på detta eminenta forum kan hjälpa mig. Tack på förhand! /F | |
|
Hej! Kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet, ville bara säga att jag har ungefär samma! I morse (-5 C) fick jag köra i fyrans växel hela vägen till jobb. Fick ej i femman! Vad kan vara fel? Sen är det typ likadant när jag lägger den i friläge, eller skiftar mellan växlarna. Spaken centreras inte, den känns "stum" och "stel" på något vis. Lite svårt att förklara! Vh |
|
| Har hänt flera gånger på min också.. klart irriterande.. | |
|
Jag får i och för sig i alla växlar. Men eftersom spaken inte centrera är det meckigt som fan. Hörde något om fjädrar i lådan som ska centrera spaken. Kan det stämma? /F |
|
parolof |
tyckte jag läst nysss om samma problem, det här verkar bekant Länk |
|
Var inne för service på bilen idag. De positiva var att han anmärkte inte på lådan och växlingen, de verkar bara vara jag!? De lite mindre positiva var att jag fick reda på att bilen gått nästan 20.000 mil istället för ca. 12.000 mil. =( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.