AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.497

har jag köpt en 745ia highline , executive eller "vanlig"

he
38
hede_power
750il-99
318-94
Köpte en 745ia -86 (uttagen 87) En ägare sedan -87 går mycket bra o så. Men när ja kollade lite mer efter detaljer hittade jag lite smått och gott. Skriver de här nere så kan ni kanske besvara min fråga.

*Hela kupeen består av läder med ädelträ lister.Utökat läder?
*Becker orginalradio
*Spegel med automatiskt lyse i passagerarframsätet.
*Läslampor i baksätet.
* I armstödet som man fäller ner bak finns det becker radio och inställningsknappar för baksätet.
*stolsärme och klima i baksätet mm

skrev bara ner utrustningen som gjorde mej fundersam annars har den all standard utrustning.
Bilder kommer upp sen

tacksam för förslag på modell

MVH
Helga
Min gamle boss hade en Highline med den utr.

//Helga
Yes, Highline.
Executive tilläggas bör :)
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Är inte Highline och Executive två olika utrustningspaket?? Eller kunde dom kombineras?
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
micke80: Jag tror de går att kombinera, har själv haft en Highline Executive. Den som Bmw beroende har nu.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Jag har en av varje, highline innefattar som nämnt radio i baksätet och därifrån elinställbar passagerarstol fram, skinnklädsel, stora klima, farthållare och elhissar fram och bak samt skinnklädd instrumentpanel + sidostolpar.

Saknas skinn på instrumentpanel och sidostolpar är det en excutive med higlinepaket men ingen äkta highline i egentlig bemärkelse. Highline fanns endast som 1986 års modell.

hede_power; Din är väl om jag vet rätt en 85 års modell? Den saknar ju tyvärr farthållare och skinn på instrumentpanelens ovansida men den är ju väldans fin ändå :)

li
14
linkab
745IA 1985
Grattis
Jag har samma typ - radio - har du upptäckt att den följer med i ljud när du kör.
74
11
745
745i-85
Har själv en 85:a. Med liknande utrustning, men utan läder uppe på instrumentpanelen. Annars verkar det vara lika.

Någon sade till mig att Highline har svarta lister istället för krom. Menar runt rutorna.

Passar på att fråga om någon vet om de två givare som sitter på automatlådan och ger tändning kan bytas mot andra e23 givare. Har ingen tändning och bytat, box, spole, tändkablar, rotor samt alla kablar jag kan tänka mig. Sista chansen.

Tacksam för hjälp.

Mvh

Mats
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Pust nu vill jag ha en sån här med....

Länk
Highline skulle jag tro !!!
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Jepp!
teamchameleont
har highline inredning jag me, fast me kylskåpet också... det är lite nice skall tilläggas....
Er
11
Erik O
735ia highline-86
745ia-81
732ia-85
E21 315
Det er nok ingen highline men en exetucive. Highline har ikke treverk noe sted + at det er skinn både i dører/dashbord/midtkonsoll og noe i taket osv.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.