|
|
|
|---|---|
| Är det värt att göra det. Jag har motor m30 b35 som ska i en e30.. men jag letar manuel växellåda. har bara en automat låda.. nån som har erfarenhet av detta, om man ska bygga nu direct eller ifall det är lika bra att vänta.?.. mvh | |
|
du behöver ju ingen låda på motorn för att bygga fästena! bara att hinka i motorn där du vill ha den och börja bygga! jag hade nog isf mer kollat så det finns plats för fläkt och kylare t.ex, med tanke på hur motorn rör sig också... sen när du hittar en låda så lyfter du ur motorn igen (du får ändå lyfta i och ur motorn väldigt många gånger innan du får fästena så som du vill ha dom) och sätta på lådan, sen sänka ner paketet i bilen och se var lådan hamnar...du behöver kanske banka alternativt bygga om kardantunneln? iaf så ser du var lådan hamnar och var dina fästen måste vara och hur lutningen blir så kardanen blir någorlunda rak. Så hade jag gjort MVH Johan K |
|
|
tja jag har en nubuggt 335 e30.. med e28 ans 535 motor.. jag köpte fästen fråm e30.de för 1440 inkl frakt.... dom har två hål för montering.. så man kan ha den långt fram dom tar den i kylaren då.. så du måste ha en alpina kylare.. sätter man den i bakersta hålen så kan man även montera vanliga viscofläkten.... men man måste banka torpedväggen bakom topplöcket 3 cm in.... men kardantunneln är inget fel på... den passa rakt in... med orginal e30 växellådsfäste... men marginalen mellan huven och motorn ligger på typ 1-2mm.. beror på motorkuddar.. jag hade 45 mm kuddar och jag får nätt å jämt ner huven... och under motorn mot styrbalken har jag dryga 10mm space... så det finns inte mkt till marginal å göra fel på.. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.