|
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW-freaks! Jag tillhör gruppen som tror att bilar mår bäst av om de får gå, då och då även på vintern. Så idag har "ögonstenen" fått nya sulor, dubbfria Blizzak 255 bak och 235 fram med 17 tum alufälg. Nån som har erfarenhet av dessa däck? Hann bara med en liten sväng, men den kändes bra, enda felet var att däckstrycket var så lågt att kärran varnade för "reifenpannen" dvs punktering, men det var ju lätt avhjälpt! Blir som sagt en och annan sväng även nu under vintern, men jag kommer att välja mina tillfällen med omsorg! fina dagar ska det vara, inte för kallt, och rena torra vägbanor. HA DET! Länk |
|
Vinterdäcken ska på imorgon. Tillsvidare är jag imponderad over grepped på is jag fick idag med sommardäcken , Continental SportContact 2. Jaja, Imorgon ska iallafall WinterContact däcken på. Blizzard har jag inte testat själv, men hört att dom funkar mycket väl i snö. |
|
M3artin |
Hej, kör med dubbfria Bridgestone LM25V 225 fram och 265 bak och än så länge i vinter har de varit kanon::)) |
M3artin |
; ska kanske tillägga att det är 18" och att här på västkusten är det nästan aldrig någon vinter. Bara regn, regn och som mest slask. |
robohub |
Lasse: vilka 17-tums fälgar har du på? Har 17-tums vinterdäck och letar efter 17-tumsfälgar som passar M5 E39 (-99) - inte helt lätt! |
Lasse Karlsson |
Robohub! Har 11-ekrade CMS fälgar, som om jag inte minns fel suttit på en BMW 528-03. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.