|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu är man BMW-ägare igen, efter två års uppehåll. Har ganska nyligen inhandlat en 850CSi, och tittar runt lite efter nya fälgar till sommaren. De gamla är 18" OZ och designen faller mig inte i smaken, dessutom är främre paret är på tok för smala. Jag vill ha 9,0-9,5x18" fram och 10,0-11,0x18" bak gärna BBS, Alpina eller liknande. Både nya och begagnade objekt är intressanta. Har tittat på diverse fälgsidor på nätet men inga verkar ha i den bredden, och att hitta begagnade på blocket som passar är som att leta efter en nål o en höstack. :( Några tips? Mvh, Simon Länk | |
|
BMW Style 5, Hartge-split classic eller Schnitzer-split classic alternativt M parallelleker. INTE Alpina. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12: På vilket sätt är Alpinas B12 Coupe uppsättning med 9,0 - 10,5 x 18 opassande ? Varför inte prova 20" från E38B12 :) Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
Personligen tycker jag att detta ser väldigt bra ut ! Länk |
|
|
Ajdå ! den röda Coupen förstås ! |
|
|
Personligen tycker jag 18" Alpina är ypperligt på e31:an. Dom verkar vara lite svåra att få tag på dock... Fast det finns en uppsättning till salu på "börsen" för 10000:-, dock verkar de ha en del skrapmärken och behöver fräschas upp. Trevlig bil du köpt, förresten! /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
E38B12: Får ingen träff på BMW Type 5. Hartgefälgarna som jag hittade är max 9,5". AC Schnitzer därimot är väldigt intressant. Vet du någon åf? 635 CSi: Alpina är helt oki, undra om man kan polera upp dem utan att bli mobbad? :) Ska kolla börsen. Tackar. Länk |
|
|
Håller helt och fullt med E38B12 Mvh, Kalle M5:an: Länk |
|
| Jag har lite svårt för Alpinafälgar på E31 om vagnen inte har Alpinas kjolar. | |
|
Vad har Alpina för "kjolar" till E31:an ? Vid närmare eftertanke så är nog 18" M-Paralelleker den fälg som passar bäst då 850 Csi "enligt många" är en M-produkt. Alpinas fälgar gör sig bäst på en Alpina :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Och jag som fotade en lokal 850-93 med alpinahjul och någon typ av bakvinge igår och tyckte det såg snyggt ut :) ///MVH Hasso Länk |
| Jag syftar mer på framspoilern - brukar vara ganska öppen när det gäller Alpinafälgar men på E31 tycker jag inte de passar på annat än B12. | |
|
A.G.: BMW's parallellekerfälgar tror jag inte tillverkas i den bredden, iaf inte i 18". :( Länk |
|
|
Hellboy, Jodå det går att kränga på. Länk MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Hittade den här lilla bilden, frågan är ifall inte Hartge slår allt på E31? Länk MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Det ser helt ok ut , men inte samma "elegans och stil" som Alpinafälgar :) |
|
|
Parallellekern är också mycket bra på e31:an! Frågan är ju vilket intryck du vill att bilen ska ge? Alpinafälgarna är ju tighta och sobra till tusen, speciellt en mörk bil blir väldigt elegant med dem, men "sportig" ändå. AC Schnitzer ger ett klart råare och aggressivare intryck Parallellekern tycker jag hamnar någonstans mittemellan, sjukt snyggt på den mörka e31:an. Vad är det för färg på bilen? /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Parallelleker tätt följt av Harge skulle jag säga om det är till en 850. På en B12 så är Alpinafälgar en självklarhet. ___ //Ulf |
|
|
Vad säger ni om RIAL Dayton Race då? Liknar BBS LM fast "billigare" ;) Länk Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Jag har beställt Alpina 9fram 10.5 bak x18. Paralelleker är en speciell modell för E31. Inte så många andra som är snygga. Vill du ha brutala kan du titta här Länk 19 och 20" med krom tom.. De har bra priser på både däckj och fälg fick offert från dem, nya modellen ser ut som originalet |
|
|
Hellboy! Har sjäv kollat på Rial Daytona Race, dom är kanonsnygga och håller bra pris jämfört med BBS Le Mans som jag egentligen var sugen på. Köper nog Daytona till våren (18 tum) Har i nuläget 17 tums Hartge fälgar, som i och för sig är en snygg fälg, men mina är lite kantstötta. Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.