|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som har erfarenheter av lackförsegling typ Ditec eller MrCap? Något att rekommendera till en 320i Sedan 2002 Topasblåmetallic med i mitt tycke väldigt fint skick på lacken (några pyttestenkott är allt)? Behandligen kostar ju en hel del - och jag står så klart i valet och kvalet huruvida det är värt pengarna. Hört att man slipper vaxa efteråt - bara en sån sak... :-) Tack på förhand för svar! | |
| Det är inte värt pengarna, men det blir snygg och bekvämt är det också. Äldre bilar med "oxiderad" lack bör inte lackförseglas har jag hört. På nyare skall det vara bra om man har lust att lätta på lädret. ;) | |
|
Tack för svaret PowerMac! Förutsätter att det bekväma är att man slipper vaxa...? En annan sak jag kommer att tänka på, när du nämner oxiderad lack, är om en lackförsegling kan ge ett försprång mot rosten? Utför de den i alla skrymslen eller bara med dörrar, lucka och huv stängda, tro...? Går de in överallt och det hjälper mot rost, borde det ju vara värt en läderlättning kanske... :-) Hur ser man om lacken är oxiderad, förresten...? Många frågor - hrm... |
|
|
Sök på bilvårds forumet med t.ex. orden "MrCap " eller "ditec" så har du läsning i många timmar framåt... Kontentan är lacksydd gör bilen lättskött (dvs lätttvättad och håller glansen) och dom flesta mig själv inkluderat anser Ditec vara det som håller bäst medan Mr Cap har en mera tveksam hållbarhet men en dj-a glans när det är nytt... Min uppfattningär att på en nyare bil (<10år) är det värt dom ca 4000:- det kostar med Ditec Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hej Gasar-Magnus Tack för tipset och ursäkta en newbie. Ska göra sökning pronto så kan vi betrakta den här tråden som avslutad. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.