|
|
|
|---|---|
| bmw 520i 88, nyrenoverad topp, ny kam, nya vippor mm, fick perfekta avgasvärden på sbp. Men bilen känns enormt slö, orkar inte dra riktigt får presse den för att komma upp i över 120 på femman och tappar fart i uppförsbackar, orkar inte hålla 110 om det blri lite uppför, någon som har tips, bytt är, kam+vippor+stift+kablar | |
|
Står tändning och sånt rätt? Får den in/ut luften ordentligt (kolla särskilt ut, avgaser). en start... //M |
|
| Håller med bmwtouring kolla så inte katten är tät det händer att insatsen släpper i den och tätar hålet. | |
| jag menar inte att vara dum mot dig men har du kört en sån här bil innan?jag hade en 89 för en del år sen,och den var enormt slö,denna motorn är inte rolig!min bil svarade väldigt dåligt i femman,segdragning var inte att tala om,hur går den om du varvar den ordentligt!!!iallafall min 520 visade lite bmw takter vid rejäla varv!!! | |
| Tändning står rätt, besiktigade bilen förra veckan och fick helt perfekta avgasvärden så katten borde juh itne sitta igen, har haft en sådan förut och den var itne alls lika slö, denna blir man frånåkt av en nissan micra med,, kollade luftfiltret idag såg väll hyffsat ut men bestälde nytt luft+bränslå filter, får dem före helgen får se om det blir bättre, jo jag vet att dem är slöa men den borde juh orka axa på femman iaf, 110 till 120 tar typ 5 sekunder och är omöjligt i mot lut | |
| ja,om du blir frånåkt av en nissan micra då är där nåt fel helt klart,jag hade en gammal 323 en gång som var väldigt konstig,till slut kollade jag bränslefiltret som hade suttit där i ca 15000 mil,när jag körde pumpen så kom det lika mycket soppa som det kom??från en 90åring med prostata!!!! | |
| Mjo jag misstänker att det kan vara så med min med, får se till helgen om det blir bättre | |
| Läste även av ev felkoder idag på jobbet men det fanns inga och alla grejor funkade enligt datorn som det ska | |
|
Inte heller detta är för att vara dum, men har du kollat så att gasvajern är korrekt spänt så att spjället öppnar full på fullgas? Var med om detta på en 318iS -88 jag köpte för några år sedan. Märkte detta vid köpet och justerade när jag kom hem, det blev stor skillnad kan jag lova! ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
| Ska kolla det idag, men det borde juh itne påverka den när jag ligger runt 3000 varv på femman och kör 110 | |
|
Min 318iS -88 gjorde över 190km/h på mätaren efter justering av gasvajern mot ca 160km/h innan och accelerationen blev märkbart bättre i alla register. Såvisst kan en feljusterad gasvajer få bilen att gå dåligt i alla situationer. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Tja.. Jag har lite lika problem med min 520.. Tänkte höra om du kom fram till vad det va för fel? |
|
| det var soppa filtret | |
|
Ok får testa att byta det tackar tackar |
|
| ta och byt luftfiltret samtidigt om du är osäker på skicket på det och ev stift+fördelarlock+rotor+kablar byte alltihopa på min vaknade till liv då,, men nu börjar de bli dax för service igen | |
| Okej..tackar för tipsen. Ska handla lite prylar imorrn, så får vi se om det hjälper. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.