|
|
|
|---|---|
|
Hej! I somras var jag nere i Tyskland och importerade en 325:a -89 med stora M-paketet och den satt ett orginallarm som aktiverades när man låste centrallåset, man kunde höra ett extra klick när man låste om man höll kvar typ en halv sekund extra. Nu har jag köpt mig en annan 325:a -89, också den med stora M-paketet och man kan höra samma klick när man låser men säljaren (privat) sa att det inte satt något larm på den men han verkade heller inte veta mycket om bilen då han nyligen importerat den. Frågan är alltså om det sitter larm på alla 325:or -89 som har stora M-paketet? //Ric Wraaaaooom | |
| På den tiden brukade originallarm kännetecknas av ett separat magnetlås bredvid det vanliga dörrlåset. | |
|
Det måste vara det som klickar en extra gång då man låser med dörren antar jag? //Ric Wraaaaooom |
|
| Nja, jag menar att man hade ett nyckelhål till bredvid det vanliga nyckelhålet, mao två nyckelhål på förardörren. | |
|
Nej det hade jag inte på min förra 325:a -89 i alla fall men den hade ändå orginallarm. Frågan är bara vad det kan vara som klickar en extra gång då man låser dörren. Först klickar ju som vanligt själva centrallåset som låser dörrarna, sen om man håller kvar en kort stund så hör man ett litet klick till och det var det som jag trodde hade något att göra med larm men jag kan ju ha fel. I kupen så sitter det snett ned åt vänster från där stereon/radion sitter, där sitter det som en liten rund plopp, ser ut som en mic eller liten högtalare, tänkte om det har något med larm att göra? //Ric Wraaaaooom |
|
|
Är inte det extra clicket en säkerhets grej? Kommer inte ihåg exakt men det var nåt med att det skulle vara svårare att bryta upp låset eller att det inte skulle gå att låsa upp från någon annan dörr. Den lilla mikrofonliknande saken är var temperatur sensorn för automatisk climat kontroll skall sitta om man har det. Alla bilar har den lill mikrofongrejjen, men jag tror aldrig jag sett en e30 med automatisk klimat kontroll. |
|
| det kallas "deadlock" om man slår in rutan så kan du inte öppna dörren inifrån | |
|
Men man kan dra upp knoppen och sen öppna dörren....:-( /Kristian |
|
|
Tack då har ni spridit lite ljus över den saken :). Ja det där med deadlock fattar jag nu för ibland när jag låser upp förardörren så händer det att inte passagerar dörren låses upp och då kan man inte bara dra upp knoppen utan man måste låsa och öppna igen så brukar det ge sig så med andra ord Kristian L så kan man inte öppna dörren genom att slå in rutan och dra upp knoppen :). mvh Richard //Ric Wraaaaooom |
|
|
På min går det att göra så.... I och för sig så har jag haft en del strul med c-låset. /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.